۵۰۰ هکتار زمین ملی در خراسان شمالی به نام بنیاد مسکن سند خورد 

بجنورد- ایرنا- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: سند مالکیت ۵۰۰ هکتار زمین ملی استان با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به این بنیاد منتقل شد.  

علی اکبر صابری روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از فعالیت ها و رسالت های این بنیاد تملک، تفکیک و واگذاری زمین به روستاییان به ویژه جوانان است و خوشبختانه در این‌باره همکاری خوبی با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان وجود دارد.

وی افزود: زمینه انتقال سند زمین های واگذار شده به روستاییان فراهم است و آن عده از روستاییان که از سال های گذشته از بنیاد مسکن زمین دریافت و بعد از ساخت و ساز، پایان کار دریافت کرده اند به بنیاد مراجعه و تقاضای سند کنند.

تبدیل اسناد مالکیت روستایی به تک برگ 

صابری در بخش دیگر سخنان خود درباره صدور اسناد مالکیت تک برگی برای روستاییان خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، روستاییان می توانند برای تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگ اقدام کنند.  

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: بنیاد آماده است که تمامی اسناد دفترچه ای صادر شده در حوزه روستایی را در قالب اجرای طرح کاداستر، به اسناد تک برگی تبدیل کند.  

وی خاطرنشان کرد: در ۲ دهه گذشته، سند مالکیت ۸۰ درصد از اماکن روستایی استان به وسیله این بنیاد صادر شده است،  این بنیاد صدور سند برای روستاییان و شهروندان ساکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت را بر عهده دارد و در این زمینه تسهیلات و شرایط بسیار مناسب در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی در صدور سند مالکیت برای واحدهای مسکونی در جایگاه مناسبی میان استان های کشور قرار دارد افزود: روستاییان و شهروندان ساکن در ۲۲ نقطه شهری استان می توانند با قیمت بسیار کم از مزایای سنددار شدن خانه بهره مند شوند.  

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: طرح سنددار کردن واحدهای مسکونی روستایی از اقدامات حمایتی است که این قشر می‌تواند در دریافت تسهیلات، از سند مالکیت به عنوان وثیقه استفاده کند.  

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha