معاون هنری وزیر ارشاد: قلم حسن روح‌الامین آمیخته به عشق اهل بیت است

تهران- ایرنا- معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بازدید از نمایشگاه آثار حسن روح‌الامین با عنوان «نقش راستان» گفت: قلم این هنرمند آمیخته به عشق اهل بیت است و گره خوردن هنر و مذهب به باورهای دینی باعث اتفاقات خوب و ماندگار می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری به همراه محمدحسین نیرومند مشاور هنری و سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر سه‌شنبه (۲۲ شهریور) با حضور در گالری کوشک باغ هنر از نمایشگاه آثار حسن روح‌الامین با عنوان «نقش راستان» بازدید کرد.

سالاری در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از برپایی نمایشگاه «نقش راستان» و تشکر از برگزارکنندگان به ماندگاری آثار روح‌الامین در تاریخ اشاره کرد و گفت: دست و قلم این هنرمند آمیخته به عشق و معرفت اهل بیت عصمت و طهارت است، هنر و ارزش‌ها و باورهای دینی در آثار ایشان در کنار هم وجود دارد و امیدوارم قلمش رقصان و مرغ جانش پران در عالم معرفت باشد.

مشاور هنری و سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به جایگاه و کیفیت آثار روح‌الامین اظهارداشت: خوشبختانه امروز شاهد حضور آثار روح‌الامین در مکان‌های مختلف در سطح جامعه هستیم و امیدوارم ایشان توفیق داشته باشند این مسیر را ادامه دهند و گره خوردن هنر و مذهب به باورهای دینی باعث اتفاقات خوب و ماندگار در این عرصه می‌شود و امروز شاهد هستیم آثار ایشان در کنار آثار ارزشمندی همچون «عصر عاشورا» اثر استاد محمود فرشچیان در منزل مردم جای دارد و این برای هنر نقاشی رویداد مبارکی است که توده‌های مردم آن را به رسمیت می‌شناسند.

معاون هنری وزیر ارشاد: قلم حسن روح‌الامین آمیخته به عشق اهل بیت است

نمایشگاه «نقش راستان» شامل ۲۳ نقاشی از آثار حسن روح‌الامین و قدیمی‌ترین پرده‌های عاشورایی از عباس بلوکی‌فر و محمدرضا محمدحسینی، ۲۰ شهریور به همت موسسه هاتف سحر و منطقه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان در گالری کوشک باغ هنر به نشانی بزرگراه حقانی، خروجی کتابخانه ملی، جنب باغ کتاب افتتاح شد و تا پنجم مهر از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در این گالری میزبان علاقه‌مندان است.

حسن روح‌الامین هنرمند نقاش انقلابی و متعهد متولد ۱۳۶۴ در تهران است، وی از طریق برادرش به هنر نقاشی علاقه‌مند شد و در هنرستان هنرهای زیبای تهران مشغول به تحصیل شد. روح‌الامین فارغ‌التحصیل دانشکده هنر دانشگاه شاهد است و پایان‌نامه‌اش حول موضوع عاشورای حسینی است، به همین دلیل بیشترین تابلوهایی که تاکنون کشیده، مفهوم عاشورایی دارد. همچنین وی شاگرد مرحوم حبیب‌الله صادقی بوده است.

«لا فتی الا علی»، «آخرین سرباز لشکر»، «ویرانه شام»، «اول مظلوم»، «علقمه»، «عرش بر زمین افتاد»، «بهانه خلقت» و مجموعه «عصیان» از جمله آثار روح‌الامین است.

کسب جایزه چهره سال هنر انقلاب ۱۳۹۸، جایزه دوم جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان سال ۱۳۸۵، منتخب مسابقه بین‌المللی ادیان توحیدی سال ۱۳۸۶، جایزه نخست رشته تصویرسازی جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان سال ۱۳۸۷ و جایزه دوم تصویرسازی جشنواره تجسمی آزادگان سال ۱۳۸۹ از افتخارات این هنرمند است. وی تاکنون نمایشگاه‌هایی را با مضامین دینی و تاریخی در عراق، پاریس، بروکسل و برلین برپا کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha