۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 84887604
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تعهد سوادآموزی سبزوار از اهداف‌ پیشی گرفت

۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۳۹
کد خبر: 84887604
تعهد سوادآموزی سبزوار از اهداف‌ پیشی گرفت

سبزوار- ایرنا- رییس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: سهمیه این شهرستان برای جذب سوادآموزان در سال تحصیلی سپری شده ۹۰۰ نفر ابلاغ شده بود که در عمل فراتر از این هدف‌گذاری محقق شد.

عبدالمجید شجاع روز چهارشنبه در حاشیه نشست کمیته سوادآموزی این شهرستان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سهمیه سوادآموزی سنین ۱۰ تا ۴۹ شهرستان سبزوار برای سه دوره آموزش سواد، انتقال و تحکیم سواد ۹۰۰ نفر تعیین شده بود که در سال تحصیلی گذشته ۱۰۰ نفر بیش از این رقم جذب شدند. 

وی ادامه داد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ نرخ باسوادی در سبزوار ۹۵.۸ درصد بود که با جذب حدود سه هزار نفر از جمعیت بی سواد شهرستان در ۶ سال اخیر، این نرخ هم اینک به ۹۷.۴ درصد افزایش یافته است.

رییس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: هم اینک میانگین نرخ باسوادی در کشور ۹۵ درصد و این آمار در خراسان رضوی ۹۷.۷ و در شهرستان سبزوار ۹۷.۴ درصد است.

شجاع افزود: رشد باسوادی جمعیت با اجرای طرح شتاب‌بخشی و طرح مدرسه محوری فراتر از سهمیه ابلاغی طی سالهای اخیر در دستور کار شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین چهار مرکز یاددهی و یادگیری سواد در این شهرستان فعال هستند که علاوه بر سوادآموزی در این مراکز، نسبت به موضوعات مهمی همچون مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال و تولید نیز به طور ویژه‌ توجه شده است.

رییس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: برای رفع بی سوادی در این شهرستان باید تمامی دستگاه‌های اجرایی همچون مرکز فنی و حرفه ای، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، مرکز بهداشت و درمان و ثبت احوال، که با نهضت سوادآموزی ارتباط بیشتری دارند در شناسایی و پایش بی سوادان مشارکت کنند.

شجاع افزود: همچنین در راستای جذب بیشتر بی سوادان در سال تحصیلی پیش رو، افراد ۵۰ تا ۶۰ سال هم به جامعه هدف سازمان سوادآموزی افزوده شده اند که در مرحله نخست ۱۵ درصد از سهمیه ابلاغی جذب در شهرستان سبزوار به این گروه هدف اختصاص می یابد.

مرکز شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha