ترافیک مسیر جنوب به شمال محور چالوس-کرج پرحجم است/ احتمال انسداد مسیر شمال به جنوب تا ساعتی دیگر

نوشهر - ایرنا - فرمانده پلیس راه محور کرج - چالوس محدوده کندوان گفت : براساس گزارش های دریافتی ، ترافیک در مبادی ورودی تهران و کرج مسیر منتهی به چالوس پرحجم و حرکت خودروها به کندی جریان دارد.

سرگرد محمد احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در زمان حاضر براساس گزارش های تحلیلی مرکز راه های کشور ،  ترافیک از سمت شمال به جنوب یعنی از مرزن آباد به سمت کرج و تهران مقطعی و پرحجم است و بالعکس در قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال (محدوده شهید همت تا شهرستانک ) و نیز منطقه نساء  سنگین است

وی اظهار داشت : برابر برنامه ریزی های انجام گرفته احتمال دارد ساعاتی دیگر یعنی حوالی ساعت ۱۲ امروز به منظور تخلیه بارترافیکی و تسهیل در عبور و مرور خودروها، ممنوعیت تردد خودروها از مرزن آباد به سمت تهران اعمال شود.

فرمانده پلیس راه کندوان از مردم بومی ، مسافران و گردشگرانی که قصد گذر از غرب مازندران به تهران از مسیر جاده چالوس - کرج را دارند درخواست کرد تا پیش از این ظهر قبل از انسداد این راه ارتباطی پرتردد حرکت کنند .       

روز گذشته به علت پایان هفته و نیز تعطیلی روز شنبه هفته آینده همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی (ع ) این مسیر ارتباطی از مبادی ورودی تهران به سمت شمال زیربار ترافیک سنگین قرار گرفت و بنا به هماهنگی های به عمل امده مسوولان راهور و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای روز گذشته نیز حوالی ساعت  ۱۲ این محور از سمت مرزن آباد مسیر شمال به جنوب محدوده کندوان چالوس به روی وسائط نقلیه موتوری بسته شد و پس از ۱۰ ساعت انسداد شب گذشته دوباره بازگشایی شد.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که نیمی از این مسیر ارتباطی جزو حوزه جغرافیایی استان مازندران وبقیه نیز جزو استان البرزاست . 

ترافیک مسیر جنوب به شمال محور چالوس-کرج پرحجم است/ احتمال انسداد مسیر شمال به جنوب تا ساعتی دیگر

بر اساس گزارش های منابع رسمی و مشاهدات خبرنگاران ایرنا ، دیگر مسیرهای کنارگذر ساحلی غرب مازندران از جمله کنارگذر چالوس - تنکابن ،نوشهر - نور به علت حضور چشمگیر مسافران و گردشگران در آستانه اربعین حسینی (ع ) زیربار ترافیک سنگین قرار گرفته است .

به گونه ای که این وضعیت بغرنج سبب شده تا مسافران در بعضی مسیرها مانند کنارگذر ساحلی چالوس - تنکابن به طول حدود ۶۰ کیلومتر به جای آنکه مدت یکساعت طی کنند به علت ترافیک پرحجم در شهرهای ساحلی هچیرود ، کلارآباد ، سلمانشهر ، عباس آباد و نشتارود ، این مدت زمان به حدود ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه تا حتی سه ساعت به طول بینجامد و طولانی شدن مسیر سفر علاوه بر بروز عوارض روحی و روانی برای مسافران و گردشگران به نوعی با نارضایتی مردم بومی این منطقه همراه بوده است. 

سالانه میلیون ها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی به شهرستان غرب مازندران سفر می کنند. این در حالی است که زیرساختهای این مناطق به تاکید کارشناسان باید برای ارایه خدمات رسانی به این مقدار جمعیت شناور آماده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha