آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در گچساران برگزار شد

گچساران - ایرنا - آیین پیاده روی جاماندگان کاروان های اربعین حسینی در شهرستان گچساران با حضور دلدادگان سرورآزادگان جهان امام حسین (ع) برگزار شد.

به گزارش ایرنا،این آیین از ساعت هفت بامداد امروز شنبه بیست و ششم شهریور در میدان شهید امیدبخش شهر دوگنبدان آغاز شد و شرکت کنندگان تا بارگاه امامزاده جعفر (ع) را پیاده روی کردند.

در این آیین سوگواران اباعبدالله حسین (ع) در حالی که پرچم های سیاه وسبز در دست داشتند مسیر را پیاده روی کردند تا عشق و ارادت خود به شهیدان تشنه لب دشت کربلا را نشان دهند.

برخی از شهروندان حاضر در این آیین در حسرت زیارت صحن و سرای با صفای امام حسین (ع) اشک حسرت می ریختند.

مردم ولایتمدار گچساران در این آیین معنوی با شعار لبیک یا حسین سر دادند با سرور آزادگان جهان عهد وفاداری به مکتب عاشورای حسینی بستند.

مداحی و سینه زنی از دیگر برنامه های ویژه برنامه امروز اربعین حسینی در گچساران است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گچساران گفت:آیین پیاده روی روز اربعین  به یاد کاروان امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در نخستین اربعین تاریخ  با حضور اقشار مختلف مردم ولایتمدار این شهرستان برگزار شده است.

حجت الاسلام هادی خادمی افزود: همایش پیاده روی اربعین که با حضور میلیون ها نفر از مسلمانان جهان در عراق برگزار شد نمایش شور و شعور امت اسلام است.

وی با قدردانی از مردم شهرستان گچساران که امسال همچون سال های پیش با میزبانی شایسته از کاروان های اربعین دلدادگی خود به اهل بیت عصمت وطهارت را نشان دادند تاکید کرد: آیین پیاده روی امروز تکمیل کننده خدمات شهروندان این شهرستان به زوار امام حسین در ۲ هفته گذشته تاکنون است.

قرار است پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در دیگر شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد در ساعت های مختلف پیش از ظهر و عصر امروز برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha