۲۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۳۳
کد خبر: 84889560
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اربعین و یک کربلا ماتم در خیابان‌های هرمزگان

۲۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۳۳
کد خبر: 84889560
اربعین و یک کربلا ماتم در خیابان‌های هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - همزمان با چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش، همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی همراه با سوگواری و نوحه‌سرایی مردم عزادار در نقاط مختلف استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، سوگواران حسینی در هرمزگان که امسال توفیق حضور در مراسم پیاده روی اربعین را نداشتند، به رسم سال‌های گذشته در مسیرهای از پیش تعیین شده پیاده رفتند و در عزای حسینی بر سر و سینه زدند.
مراسمی نیز در مساجد، بقعه‌های متبرکه و حسینیه‌های  هرمزگان تدارک دیده شده و مردم استان هرمزگان در سوگ اباعبدالله الحسین عزاداری می‌کنند.
در بندرعباس مرکز استان هرمزگان عاشقان حسینی مسیر مسجد امام حسین (ع) در گلشهر شمالی و همچنین مسیر پارک شهید دباغیان را به سمت گلزار شهدای گمنام ‌واقع در مسجد جامع این شهر طی کردند و با قرائت زیارت عاشورا و روضه خوانی در غم شهادت مولایشان اشک ماتم ریختند.
جاماندگان حسینی در این مراسم که با وجود هوای گرم و شرجی برگزار شد، با سردادن شعار «لبیک یا حسین (ع)»، از مولای خود عاجزانه و با دلی اندوهگین خواستند تا توفیق حضور در پیاده روی عظیم اربعین سال آینده را نصیب آن‌ها کند.
در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی هرمزگان، موکب‌هایی برپا شده بود و به زائران در این اجتماع عظیم خدمات ارائه دادند و با پخش شربت، خرما، شکلات و شیر، آش، شله زرد و غذای نذری از عزاداران پذیرایی کردند.
مراسم عزاداری اربعین حسینی شب گذشته نیز با حضور خیل عظیم دلدادگان اهل بیت (ع) در بقاع متبرکه و حسینیه‌ها و سایر مکان‌های مذهبی استان هرمزگان برگزار شده بود.
همچنین برنامه‌های اربعین حسینی از روستای کنار ترش شهرستان میناب و همچنین از جزیره هرمز به صورت زنده از شبکه سیمای مرکز خلیج فارس پخش شد.
برگزاری عزاداری اربعین حسینی در ۲۰ بقعه هرمزگان
حجت الاسلام حسین مهدیان مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان نیز اعلام کرد: به مناسبت اربعین حسینی شب گذشته و امروز شنبه، عاشقان ثارالله در ۲۰ بقعه متبرکه استان به عزاداری پرداختند.
وی افزود: امامزاده سید سلطان محمد رودان، امامزاه شاه مرعش میناب، امامزاده سید محمد و امیرنظام الدین حاجی آباد و امامزاده سید مظفر قشم و بندرعباس از شاخص‌ترین این بقعه‌ها هستند.