۲۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 2304
کد خبر: 84889594
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زائران برسانید سلام ما را به کربلا

۲۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۵۹
کد خبر: 84889594
زائران برسانید سلام ما را به کربلا

شهرری- ایرنا- آمده ایم با دلی شکسته, بال و پری خسته و دلی گرفته از زمین و زمان, دلتنگ کربلاییم و حالا اربعین حسینی, ای زائران سرزمین دلها,سلام ما را به صاحب کرب و بلا برسانید.

اینجا شهرری, خیابان فدائیان اسلام, جمعیتی سوی حرم عبدالعظیم روانند که گویا انتهای بر ورودشان به این مسیر نیست.تا چشم کار می کند شمال و جنوب خیابان فدائیان اسلام پر است از عاشقان دلداده حسین و جامانده از پیاده روی اربعین در مسیر کربلا که امروز گرد هم آمده اند.

جماعتی سیاه پوش ماتم تمامی ناپذیر سیدالشهدا امام حسین(ع), در مراسمی حضور یافته اند که منابستش اربعین شهادت امام شهدا و سرور و سالار جوانان بهشت است مراسمی به یاد راهی که می شد رفت همپای خواهری که رفت اما افسوس که جا مانده اند.

زائران برسانید سلام ما را به کربلا

تمامی این مسیر همه لحظاتش را این دلدادگان پر کرده اند از صحنه هایی که نمایش عاشقی است و خادمی, عده ای طومار می نویسند با آرزوی تعجیل, عده ای موکب زده اند با دعای خدمت و زیارت, جوانانی کمربند بسته اند برای بلند کردن علم عباس و عده ای روضه می خوانند و زنانی که مویه می کنند و پیاده می روند.

گروهی هم دلدادگی خود را در حد وسعشان به نمایش گذاشته اند, پدران و پسرانی که بساط واکس کفش زائران را به راه انداخته اند یا خانواده ای که با کودک کوچک به آغوش زیر نور آفتاب دستمال به زائران می دهند که هرق پیشانی و اشک چشمی بزدایند.

زائران برسانید سلام ما را به کربلا

اینجا کربلا نیست اما صحنه دلدادگی برای صاحب کرب و بلا و شهدایش زیاد است, هر کسی نیت زیارت و حسرت ضریح ۶ گوشه به دل دارد در گرمای طاقت فرسای ۲۶ شهریور به بهانه اربعین و به یاد خواهر امام حسین و اسوه صبر, برای پیاده روی آمده, اینجا انگار تنها بحثی که رنگ ندارد بهانه است بهانه جا ماندن و نیامدن.

به گزارش ایرنا راهپیمایی جاماندگان اربعین  با حضور چشمگیر اقشار  مختلف مردم، خانوداه معظم شهدا و مسئولان لشکری و کشوری  از میدان امام حسین (ع)  در تهران به سوی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر با حضور خیل کثیر شرکت کنندگان در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha