۲۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۲۵
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84889819
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روسیه: بیش از ۱۲۰ اوکراینی در تلاش برای حمله به خرسون کشته شدند

تهران-ایرنا- «ایگور کوناشنکف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز شنبه گفت که بیش از ۱۲۰ سرباز اوکراینی در تلاش برای حملات به منطقه خرسون کشته شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، ژنرال کوناشنکف به خبرنگاران گفت: دو یگان نظامی نیروهای مسلح اوکراین در حمله به منطقه نزدیک شهرک «پراودینو» در منطقه خرسون شکست خوردند.

وی افزود: این دو یگان تیپ ۲۸ مکانیزه دشمن با پشتیبانی ۹ دستگاه تانک و ۱۶ خودروی زرهی تلاش کردندکه  عملیاتی تهاجمی را در نزدیکی شهرک پراودینو در منطقه خرسون انجام دهند.

به گفته ژنرال کوناشکنف، ارتش روسیه در این ضد حمله «بیش از ۱۲۰ سرباز اوکراینی را کشته، هفت تانک و ۱۳ خودروی جنگی پیاده نظام اوکراین را در چند ساعت منهدم کرد».

کوناشنکف همچنین اظهار داشت: پدافند هوایی روسیه در ۲۴ ساعت گذشته، ۸ فروند هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی را سرنگون و ۲۵ راکت «اولخا« و «هیمارس» را رهگیری کرد.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، از زمان آغاز جنگن اوکراین، در مجموع ۲۹۳ فروند هواپیما، ۱۵۵ بالگرد، هزار و ۹۷۳ فروند هواپیمای بدون سرنشین، ۳۷۵ سامانه موشکی پدافند هوایی، ۴ هزار و ۹۹۸ فروند دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۸۳۷ موشک انداز چندگانه، ۳ هزار و ۳۹۳  سامانه توپخانه صحرایی و خمپاره انداز و همچنین ۵ هزار و ۶۴۰ خودروی موتوری نظامی از اوکرین نابود شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha