۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84890391
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۴ عنوان برنامه هفته دفاع مقدس در خراسان‌شمالی برگزار می‌شود

بجنورد- ایرنا- فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: ۵۴ عنوان برنامه هفته دفاع مقدس در قالب سه هزار  و ۵۰۰ فعالیت در این استان برگزار می‌شود.

سردار اسماعیل فرجی روز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهارداشت: این برنامه ها در سطح نواحی، پایگاه ها و رده های بسیج تمامی شهرستان های استان در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برگزار می شود.

وی عنوان کرد: برگزاری رژه نیروهای مسلح، بازسازی عملیات عاشورا، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران، غبارروبی مزار شهدا، نواختن زنگ مقاومت، برگزاری برنامه های فرهنگی، ورزشی و هنری، برنامه های بصیرت افزایی، برنامه های محرومیت زادایی، افتتاح پروژه های عمرانی و حضور پزشکان بسیجی در روستاها از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در استان است.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: رویداد ملی "قهرمان شهیدم" با اجرای ده ها برنامه فرهنگی در نواحی، پایگاه ها و کانون ها از مهمترین این برنامه ها است.

وی با بیان اینکه ارزش های دفاع مقدس باید در جامعه تبیین، تشریح و تبدیل به گفتمان شود، تصریح کرد: ابزار هایی از جمله فیلم، شعر، نمایش، سرود، انیمیشن و سایر برنامه های فرهنگی و هنری به خوبی گفتمان دفاع قدس را به نسل های آینده منتقل می کنند.

افتتاح ۱۰ واحد مسکونی مددجویی

وی در بخش دیگری از سخنانش از افتتاح ۱۰ واحد مسکونی برای خانواده های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد و افزود: سپاه ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد را در سالجاری آغاز کرده است که تاکنون ۱۰ واحد به این خانواده ها تحویل شد و در هفته دفاع مقدس نیز ۱۰ واحد دیگر به آنان واگذار می شود.

سردار فرجی اظهارداشت: مابقی واحدهای مسکونی نیز تا پایان امسال تحویل داده می شود.

وی بیان کرد: سپاه ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی برای خانواده های نیازمند با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و بنیاد مسکن در دستور کار قرار دارد.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی بر محرومیت زدایی تاکید کرد و اظهار داشت: در این راستا برنامه ها و اقدامات زیادی در بخش های مختلف انجام شده که مهمترین آن شامل راهسازی در مناطق روستایی و محروم قتلیش به پیر بز شهرستان بجنورد و جاده اشرف دره در شهرستان راز و جرگلان است.

وی بر تامین آب پایدار در روستاهای نیز اشاره کرد و افزود: در این راستا نیز برنامه‌ریزی شده است که به ۶۲ روستای استان آبرسانی شود.

راویان جوان دفاع مقدس 

دبیر ستاد هفته دفاع مقدس سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی هم گفت: ۸۰ درصد راویان دفاع مقدس این استان زیر نظر انجمن راویان سازمان دهی شده اند که به مناسبت های مختلف به نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت می پردازند.  

حیدرعلی پورزاهد افزود: با توجه به اینکه بیشتر راویان دفاع مقدس سالمند هستند و آموزش جوانان در اولویت قرار دارد و اینک تعداد زیادی از این قشر در انجمن راویان دفاع مقدس استان مشغول به فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: ۷۰ درصد راویان دفاع مقدس با تهیه کنندگان برنامه های صدا و سیما مشارکت دارند که در این راستا اقداماتی نیز از جمله تهیه فیلم های مستند و سایر موارد انجام شده است.

وی به تولید آثار فاخر در خصوص شهدا نیز تاکید کرد و افزود: تاکنون محتواهای فاخری در خصوص تعدادی از شهدای مدافع حرم استان تهیه شده است که باید در این راستا بیشتر تلاش شود.

در استان خراسان شمالی ۳۵ هزار رزمنده وجود دارد که از این تعداد ۳۲ هزار مربوط به سپاه و بسیج است و این استان سه هزار شهید، ۶ هزار جانباز دارد و ۳۵ هزار رزمنده هم در جبهه ها داشته است.

هفته دفاع مقدس در تقویم جمهوری اسلامی ایران به هفته آغازین جنگ ایران و عراق اطلاق می‌شود و از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha