۲۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۴۸
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84890990
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۷ کیلومتر شبکه آب روستایی در کردستان اجرا شد

۲۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۴۸
کد خبر: 84890990
۹۷ کیلومتر شبکه آب روستایی در کردستان اجرا شد

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: در سال جاری ۹۷ کیلومتر شبکه آب روستایی و ۲۷ کیلومتر شبکه شهری در نقاط مختلف استان اجرا شده است.

محمد فرهاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲‌.۵ کیلومتر فاضلاب شهری در استان اجرا شد اما کاری در این زمینه در نقاط روستایی انجام نشد.

وی با اشاره به در حال اجرا بودن آبرسانی به ۱۶۹ روستای استان در قالب جهاد آبرسانی، افزود: پس از اجرای این پروژه، میزان جمعیت زیر پوشش آب شرب روستایی استان به ۸۶ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان طول شبکه آب شهری را در استان سه هزار و ۲۵۰ کیلومتر اعلام و اضافه کرد: طول شبکه آب روستایی هم ۶ هزار و ۶۴ کیلومتر است که تلاش ما ارتقا این وضعیت با وجود کمبود اعتبارات است.

فرهاد ادامه داد: در حال حاضر و براساس اطلاعات دریافتی، طول شبکه فاضلاب شهری ۲ هزار و ۳۵۸ کیلومتر و طول شبکه فاضلاب روستایی٥٣ کیلومتر است.

وی به برنامه‌ریزی برای اجرای شبکه آب و فاضلاب در سال آینده اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به پیش بینی صورت گرفته برای بودجه امسال و در صورت تامین اعتبار، ۱۱۰ کیلومتر شبکه آب شهری و روستایی و ۴۸ کیلومتر فاضلاب شهری اجرا خواهد شد.

در حال حاضر ۵۴۵ هزار مشترک در کردستان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره مند هستند که ۴۱۰ هزار مشترک آن شهری و ۱۳۵ هزار مشترک نیز روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha