۲۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۱۴
کد خبر: 84891768
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مشهد-ایرنا- مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: در حال حاضر از نظر احداث بنا و تاسیسات ۳۵ درصد از مجموعه فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان در مشهد تکمیل و ساخته شده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سالهای اخیر تاکنون ۷ هزار متر مربع بنا از این مرکز فرهنگی احداث شده و ۱۱ هزار متر مربع دیگر از این پروژه باقی مانده است.

وی بیان کرد: محوطه سازی و چیدمان بیرونی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی نیز باید تکمیل شود که در حال حاضر ساخت پنج هکتار از این محوطه‌سازی در حال انجام است.

یوسفعلی زاده همچنین همچنین خاطر نشان کرد: ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی شورای شهر مشهد برای تکمیل باغ موزه تصویب شده و در صورت تخصیص تخصیص این اعتبار، احداث سالن آمفی تئاتر آغاز خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی به بودجه ۵۰۰ میلیارد ریالی سفر رییس جمهور برای تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تاکنون تخصیص ۲۵۰ میلیارد ریال از این بودجه تا پایان سال ۱۴۰۱ تعهد شده و بقیه تا سال ۱۴۰۳ تخصیص خواهد یافت.

یوسفعلی زاده افزود: بر اساس برآورد صورت گرفته در سال ۱۴۰۰، میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل مهمترین پروژه دفاع مقدس استان خراسان رضوی چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال می باشد که البته در برآورد به روز، این هزینه ها تغییر خواهد کرد اما در صورت تامین بودجه های ذکر شده می توانیم تا پایان سال پیشرفت پروژه را به ۵۰ درصد برسانیم.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که کارگاه ساختمانی در بخش عمده محوطه فعال بوده و امکان تردد ایمن و ارائه خدمات مناسب به بازدیدکنندگان وجود نداشت، لذا بهره برداری عمومی از بخش های افتتاح شده مانند کتابخانه تخصصی دفاع مقدس مقدور نبود اما با تمهیدات پیش بینی شده استفاده عمومی از کتابخانه فراهم شده و این مجموعه در هفته دفاع مقدس بر روی عموم مراجعه کنندگان بازگشایی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha