استاندار خراسان شمالی: تمهیدات لازم برای خدمت به زائران امام رضا(ع) اندیشیده شده است

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: تمهیدات لازم برای خدمت رسانی و عبور زائران پیاده امام رضا(ع) از استان به مشهد مقدس اندیشیده شده است و دستگاه های اجرایی در حال آماده باش هستند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد اظهار داشت: هماهنگی های لازم با پلیس راه استان برای برقراری امنیت در مسیرهای پیاده روی زائران امام رضا(ع) انجام شده است تا عاشقان این امام رئوف سفری امن داشته باشند.

وی افزود: در صورت تغییر وضعیت جوی و برودت هوا نیز امکانات لازم برای اسکان اضطراری زائران مهیا شده است.

حسین نژاد با با بیان اینکه ۳۱ پایگاه سلامت و امداد در مسیر بجنورد تا فاروج راه‌اندازی شده است، گفت: از این تعداد، ۱۸ پایگاه در حوزه امداد و نجات شامل تیم‌های ارتباط، امداد برادران و خواهران است که در جاده‌های منتهی به خراسان رضوی دایر شده است.

نماینده عالی دولت در استان یادآور شد: ۱۳ پایگاه سلامت نیز به منظور ارایه خدمات بهداشتی و درمانی همانند اندازه گیری تست فشار و قند خون، پانسمان و خدمات دیگر پیراپزشکی در طول این مسیر پیش بینی شده است.

خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی به مشهد مقدس واقع شده که سالانه ۲۰ میلیون مسافر و زائر از این مسیر تردد می کردند.

تاکنون ۱۵ هزار نفر از خراسان شمالی در قالب ۱۰۰ هیات مذهبی برای شرکت در پیاده روی به سوی مشهد مقدس ثبت نام کرده اند.

در میان نقل قول های گوناگون درباره روز، ماه و سال شهادت امام رضا(ع)، مشهورتر آن است که آن حضرت در روز جمعه آخر ماه صفر سال ۲۰۳ هجری قمری به شهادت رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha