به گزارش ایرنا از وزارت نفت، از مجموع ۱۸۲۹ دستگاه فعال در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، ۴۴۵ دستگاه و سازمان به همه (صددرصد) درخواستهای شهروندان پاسخ دادهاند.
بر اساس این گزارش، ۸۵ دستگاه و مؤسسه سریعترین پاسخگویی را داشتهاند و در مهلت ۱۰ روز و کمتر از آن به درخواستهای ثبتشده پاسخ دادهاند، همچنین ۳۹۳ مؤسسه بدون شکایت هستند، یعنی پاسخهای ارائهشده برای شهروندان رضایتبخش بوده است.
از میان دستگاههای با سریعترین زمان پاسخگویی، ۲۶ مؤسسه بیش از ۱۰ درخواست دارند و به نسبت تعداد پاسخ و سریعترین زمان پاسخگویی جزو دستگاههای برتر این گزارش به شمار میآیند که حدود نیمی از آنها به شرکتهای تابع وزارت نفت اختصاص دارند.
شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت نفت و گاز پارس، شرکت انتقال گاز ایران، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت پالایش گاز شهید هاشمینژاد، شرکت پالایش گاز پارسیان، شرکت مهندسی و توسعه نفت، صندوقهای بازنشستگی، پسانداز و رفاه کارکنان صنعت نفت، پژوهشگاه صنعت نفت، سازمانهای منطقه ویژه اقتصاد انرژی پارس و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از جمله دستگاههای برتر در پاسخگویی هستند.
شایان یادآوری است که از ابتدای فعالیت سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، میانگین پاسخگویی وزارت نفت و ۳۸ شرکت تابع آن همواره کمتر از ۱۰ روز بوده است، همچنین وزارت نفت تاکنون ۸۴۴۴ سند عمومی در این سامانه بهمنظور شفافسازی عملکرد خود منتشر کرده که در جایگاه برترین دستگاههای اجرایی کشور است.
نظر شما