۳۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۴۶
کد خبر: 84892618
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراسم جشن غنچه‌ها برگزار شد

۳۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۴۶
کد خبر: 84892618
مراسم جشن غنچه‌ها برگزار شد

تهران - ایرنا - مراسم جشن غنچه‌ها امروز (چهارشنبه ۳۰ شهریور) برای سال تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، مراسم جشن غنچه‌ها امروز چهارشنبه ۳۰ شهریور با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در مدرسه صاحب الزمان (عج) خیابان ولیعصر تهران برگزار شد.

وزارت آموزش و پرورش ۳۰ شهریور را به عنوان جشن غنچه‌ها برای نوآموزان پیش دبستانی در نظر گرفت. در این مراسم، نوآموزان با محیط مدرسه، مربی و همکلاسی‌های خود آشنا می‌شوند و این روز با برگزاری جشنی مفرح مناسب با سن آنها خاطره‌انگیز می‌شود.

زنگ جشن غنچه‌ها توسط یک نوآموز همراه با وزیر آموزش و پرورش نواخته شد.

علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران امروز در مراسم جشن غنچه ها و آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ که در دبستان و کودکستان صاحب الزمان، منطقه ۱۱ آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، با بیان اینکه دولت سیزدهم و رئیس جمهور به مردمی‌سازی امور تاکید دارند و این موضوع را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند گفت: برای مردمی سازی ابتدا باید مردمی باشیم و وزیر آموزش و پرورش هم مردمی سازی را در دستور کار قرار دارد.

بهترین سرمایه گذاری، آموزش برای کودکان است
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: بهترین سرمایه گذاری، آموزش برای کودکان است و خانواده‌ها لزوم آموزش کودکان را درک می‌کنند.

مجتبی همتی فر اظهار کرد: این سرمایه‌گذاری پربار کردن دوره کودکی فرزند است، کودک باید کودکی کند، باید کودکی را پاس بداریم و موقعیت‌های سالم و ایمن را برای پربار بودن کودکی فراهم کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: حاکمیت با تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت نشان داده است که تربیت و تعلیم کودکان دارای اهمیت است.

همتی فر ادامه داد: چرخش‌هایی را مدنظر داریم، چرخش از نگاه صرفا مراقبتی  به کودک و باید فرصت‌های تربیتی فراهم کنیم. چرخش از تمرکز بر آموزش رسمی و باید کتاب، بازی و اسباب بازی را هم مدنظر قرار دهیم همچنین کودکستان حامی خانواده در تربیت کودک شود. 

وی با بیان اینکه باید کل عناصر زیست بوم کودکی را درنظربگیریم، افزود: کودکستان باید مکمل تربیت در خانواده شود، اقتضا می‌کند که همه بخش‌های آموزش و پرورش همکاری کنند و باید در تولید محتوا یک جهش بلند داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: مرسوم است که رئیس جمهور پرسش مهر را همه ساله ابتدای مهرماه مطرح می‌کند. ما بناداریم باتوجه به اولین سال فعالیت رسمی سازمان، فراخوان نقاشی بچه ها را اعلام کنیم که موضوع آن  «خانواده من» است. اینکه دوست دارند خانواده چه ویژگی هایی داشته باشد. جزئیات این فراخوان را در هفته ملی کودک که ۱۶ مهر است، اعلام می‌کنیم. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha