میزان سزارین در خراسان رضوی ۱۰ درصد از میانگین کشوری کمتر است

مشهد- ایرنا- سرپرست مدیریت امور بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میانگین سزارین در مناطق تحت پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی حدود ۴۵ درصد می باشد که این میزان حدود ۱۰ درصد از شاخص کشوری کمتر است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر رضا وثوقی مقدم افزود: در راستای اجرای برنامه جوانی جمعیت در مناطق زیر پوشش این دانشگاه، ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین و نزدیک کردن آن به استانداردهای بین‌المللی یکی از برنامه‌های معاونت درمان این دانشگاه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ارزیابی از وضعیت بیمارستان‌ها و تحلیل نقاط قابل بهبود و قوت مراکز در حوزه زایمان طبیعی در حال اجراست، ادامه داد: یرنامه توانمندسازی ماماها، کلاسهای آموزشی برای مادران باردار و تکمیل فرمهای رضایت سنجی مادران باردار در راستای ترویج زایمان طبیعی در حال اجراست.

دکتر وثوقی مقدم گفت: با تصمیم هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کمیته ترویج زایمان طبیعی به شکل فعال‌تری برگزار خواهد شد که یکی از اهداف آن بررسی و پایش شاخص‌های بیمارستان‌ها در زمینه ترویج زایمان طبیعی خواهد بود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha