فرزندان مهمترین عناصر دانش‌بنیان در آینده هستند

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: فرزندان مهمترین عناصر دانش بنیان در آینده خواهند بود؛ بنابراین باید از دوره پیش از دبستان، دانش‌آموزان را برای حضور موثر در جامعه آماده کرد تا بستر برای یادگیری آینده آنها فراهم شود.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، یوسف نوری روز چهارشنبه در مراسم جشن غنچه‌ها اظهار داشت: کودکان خوشحال هستند که وارد مدرسه شده‌اند، ما هم در نظام آموزش و پرورش در خدمت این عزیزان هستیم.

وی افزود: برای نوآموزان پیش از دبستان سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ایجاد شده که پس از بررسی‌های کارشناسی برای حذف گسست تربیت نوآموزان قرار است اتفاقات خوبی را رقم زند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نزدیک به هشت میلیون کودک در مقطع پیش از دبستان هستند، ادامه داد: سازمان تعلیم و تربیت کودک یکی از نهادهای اصلی است اما به طور اختصاصی بیش از ۳ میلیون دانش آموز را تحت پوشش دارد.

نوری خاطر نشان کرد: نگاه ما به کودکان یک نگاه کامل نیست؛ در جامعه برخی به دنبال جهشی خواندن فرزندان هستند که این کار نباید صورت گیرد زیرا کودکان خود باید مسیر را کشف کنند و بستر برای این شکوفایی مهیا شود.

وی یادآور شد: خود کودک پژوهشگر است و خانواده ها باید همراه آنها باشند.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: سازمان تعلیم و تربیت کودک برمبنای مردمی‌سازی فعالیت می‌کند که با برنامه‌های مناسب همکاران باید این کودکان را براساس استحقاق آنها هدایت کرد تا از ایجاد مشکل در جامعه جلوگیری شود.

نوری ادامه داد: بیشترین مسئولیت در دوره کودکی با والدین مخصوصا مادر است و توصیه می شود که مادران با مجموعه‌های ما در ارتباط باشند همچنین ما هم دوره‌هایی برای نحوه مواجه با فرزندان برگزار می کنیم تا کودک متعادل، سالم و سلامت پرورش یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha