۳۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۲۱
کد خبر: 84894695
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ظرفیتهای اقامت غیررسمی ویژه دهه پایانی صفر در مشهد سه برابر شد

مشهد-ایرنا- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ظرفیتهای اقامت غیررسمی امسال در ایام دهه پایانی ماه صفر در کلانشهر مشهد تا سه برابر نسبت به گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف بیدخوری روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ورود زائران در ایام دهه پایانی ماه صفر از جمله پیک‌های مهم سفر در مشهد محسوب می شود، ادامه داد:  امسال اسکان و ظرفیتهای واحدهای اقامتی رسمی شامل هتل ،هتل آپارتمان، مهمانپذیر و خانه مسافر در مشهد به ۱۳۵ هزار نفر می رسد که البته کافی نیست.

وی ادامه داد: سیاست ما این است که تمامی ظرفیتهایی که امکان اقامت برای زائر امام رضا داشته باشد را هماهنک کنیم و در این راستا می توان به ۸۰۲ مدرسه و ۱۰ سالن ورزشی آموزش و پرورش با ۱۵۰ نفر شب ظرفیت اشاره کرد.

بیدخوری بیان کرد: با اختصاص کلیه سالنهای ورزشی امسال بیش از ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر اداره کل ورزش و جوانان و بیش از ۷۰ هزار نفر شب ظرفیت از سوی شهرداری مشهد تامین شده است که در تمامی بخشها امسال ظرفیتها سه برابر شده است.

وی تاکید کرد: ظرفیتهای خالی اقامتی در هر دو بخش دائمی و موقت در ستاد هماهنگی خدمات قابل مشاهده و مدیریت است .

معاون گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه توجیه اقتصادی واحدهای اقامتی زمانی است که بالای ۵۰ درصد ظرفیت آنها تکمیل شود، ادامه داد: ارائه برخی تخفیف ها در زمان خلوتی و کاهش ورود مسافر به هیچ وجه به معنای دو نرخی بودن این واحدها نیست، بلکه ایجاد فرصتی برای بهره بردن مسافران و انتخاب واحدهای اقامتی رسمی است.

وی اظهار کرد: طبق برآوردها اکنون ظرفیت اقامتی در اطراف حرم مطهر رضوی تکمیل ظرفیت شده است و محل های اقامتی در مسافت دورتر از حرم همچنان ظرفیت پذیرش مسافر را دارد.

بیدخوری با اشاره به اینکه کاروانهای زیارتی از قبل پیش‌بینی محل اقامتی را داشته اند و برای زائران پیاده نیز اقدامات لازم انجام شده است، ادامه داد: برای افرادی که با خودروی شخصی آمده‌اند و یا در خارج از هیاتهای مذهبی سفر می کنند باید برای تامین اقامت پررنگ تر در نظر بگیریم ضمن اینکه برای کلیه زائران ورودی در هر بخش آماده میزبانی هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha