مریم سادات پناهنده روز پنجشنبه درگفتوگو با خبرنگار ایرنا، افزود: در بیش از۲ سال گذشته دانشآموزان دوره آموزشی را بهصورت مجازی و ترکیبی گذراندهاند و نیازمند بازآموزی هستند.
وی اضافه کرد: برای تعدادی از دانشآموزان دوره بازآموزی یادگیری برگزار شده، ولی به دلیل مهاجرپذیر بودن قم و شرایط آب و هوایی تعدادی از دانشآموزان که در طول تابستان در قم سکونت نداشتند، از این کلاسها جاماندهاند که برای پوشش گستره بیشتری از دانشآموزان لازم است دوره بازآموزی مجددا برگزار شود.
وی ادامه داد: بر این اساس، همکاران در ۲ هفته ابتدایی سال تحصیلی جدید، بهمرور پایههای سال تحصیلی گذشته خواهند پرداخت.
پناهنده خاطرنشان کرد: دوره بازآموزی با توجه به اقتضائات مدارس بهصورت برنامههای آموزشی و بستههای مکمل و یا بهصورت کلاسهای فوقالعاده برگزار میشود.
وی با اشاره به همراهی اولیای دانش آموزان و زحمت کادر آموزشی مدارس در دوره آموزش غیرحضوری، بیان کرد: بر اساس استانداردهای جهانی وقتی آموزش در هر سطح و مقطعی غیرحضوری میشود، حتی اگر بهترین شرایط فراهم شود، ۶۰ درصد آنچه باید اتفاق بیفتد، انجام میشود و اهداف یادگیری بهصورت کامل محقق نمیشود.
وی افزود: بهویژه در دوره ابتدایی که مبنای آموزش، مباحث مهارتی است و آموزش باید چهره به چهره باشد؛ بهصورت خوشبینانه حداقل ۳۰ درصد اهداف محقق نشده است و باید در دوره پساکرونا جبران شود.
معاون آموزشوپرورش قم تاکید کرد: غیر از بچههای ورودی پایه اول ابتدایی، دانشآموزان همه مقاطع نیاز به بازآموزی کلاس قبلی دارند و هر همکار بخواهد پایه جدید آغاز کند، تا دانشآموزان به پیشنیاز نرسیده باشند آموزش بعدی هم دچار مشکل میشود.
وی تصریح کرد: بنابراین الزام قانونی برای برگزاری کلاسهای جبرانی وجود ندارد، بلکه همه همکاران بر اساس احساس وظیفه و نیاز این دوره را برگزار میکنند.
برای سال تحصیلی جدید، تاکنون ۱۶۲ هزار دانشآموز قمی در مقطع ابتدایی این استان ثبتنام کرده و در ۶۴۰ مدرسه ساماندهی شدهاند.
نظر شما