۳۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۲۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84895244
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دفتر تجاری اتاق بازرگانی خراسان شمالی در مسکو راه‌اندازی شد

بجنورد- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: دفتر تجاری بخش خصوصی این استان با هدف تسهیل روابط اقتصادی تجار در مسکو راه اندازی شد.

سعید پور آبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هیات تجاری متشکل از سرمایه گذاران استان با هدف افزایش روابط تجاری، بهره‌برداری اقتصادی و شناسایی ظرفیت‌های طرفین در ۲۷ شهریورماه جاری به روسیه اعزام شد و دیدار با مسوولان بخش خصوصی مسکو از جمله برنامه های این سفر بود.

وی تصریح کرد: راه اندازی دفتر بخش خصوصی خراسان شمالی در مسکو بعد از دیدار با مسوولان اقتصادی مسکو بررسی و مورد موافقت قرار گرفت و مقرر شد تا دفتر تجاری مسکو در استان نیز راه اندازی شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: بخش خصوصی استان راه اندازی دفاتر تجاری در برخی از کشورها و بازارهای هدف را لازم می‌داند چرا که فعالیت های تجاری با کشورهای همسایه و سایر کشورها بایستی به صورت مشترک انجام شود.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی دارای ظرفیت های قابل توجه برای سرمایه گذاری و محصولات مختلف صادراتی است افزود: این استان ظرفیت و پتانسیل برای ارتباط تجاری با اوراسیا را دارد و این ارتباط فرصتی برای رونق اقتصادی محسوب می شود.

پورآبادی تصریح کرد: با راه اندازی دفتر تجاری خراسان شمالی در مسکو برای تجار و بازرگانان به‌ منظور توسعه تجارت خارجی، شناسایی بازار مسکو و بازاریابی کالاهای مورد نیاز ایجاد شده است.

وی اظهارداشت: با ایجاد دفتر تجاری خراسان شمالی در مسکو مقرر شد تا تمامی فعالیت های اقتصادی از جمله ارتباطات تجاری، معرفی کالاها و محصولات مورد نیاز کشور روسیه از طریق اتاق بازرگانی مسکو برای تجار خراسان شمالیبرقرار شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی افزود: همچنین مهمترین درخواست اتاق بازرگانی استان سهولت در حمل نقل به ویژه حوزه کشتیرانی است که در دستور بخش خصوصی بازرگانان مسکو قرار گرفت.

وی گفت: همچنین فعالان حوزه اقتصادی، بازرگانان و تجار این استان با هلدینگ و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مسکو شریک تجاری شدند.

پورآبادی اظهارداشت: توافق و معرفی استان به عنوان شریک هلدینگ تجاری مسکو با بازرگانان روسیه می‌تواند فرصت خوبی در توسعه مراودات بازرگانی و افزایش حجم تجارت طرفین فراهم کند.

پورآبادی در این راستا بر گسترش همکاری‌های تجاری استان خراسان شمالی و مسکو و بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین در توسعه مبادلات بازرگانی با یکدیگر تاکید کرد و افزود: این استان با بیش از ۲۰ کشور مراودات تجاری دارد که تلاش می کنیم تا ارتباط ها بیش از این شود.  

به گزارش ایرنا، ۱۴۴ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش ۹۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار در پنج ماهه نخست امسال از استان صادر شد.

صادرات کالا به وسیله تجار استان نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزشی ۸۷.۳ درصد افزایش و از نظر وزنی ۷.۴ درصد کاهش دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha