۳۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۳۸
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84895518
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگاه مدیران به مناسب‌سازی معابر از حالت اداری خارج شود

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: نگاه مدیران به مناسب‌سازی معابر باید از حالت اداری به حالت وجدانی تغییر یابد تا در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا عباس‌زاده روز پنجشنبه در ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان افزود: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند براساس قانون از محل اعتبارات دستگاه درخصوص مناسب‌سازی اداره اقدام کنند اما این موضوع مهم مورد کم‌توجهی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: ارزیابی مدیران و دستگاه‌های اجرایی در زمینه مناسب‌سازی سالی یک بار در جشنواره شهید رجایی رقم می‌خورد که ظرفیت بالایی محسوب نمی‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه حادثه در کمین است و معلولیت ممکن است هر لحظه برای همه ما اتفاق بیفتد گفت: مدیران می‌توانند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود دستگاه اجرایی خود، ساختمان مربوطه را مناسب‌سازی کنند.

وی عنوان کرد: وظیفه ما در کمیسیون مناسب‌سازی مهیا کردن مبلمان شهری و شرایط عمومی برای استفاده بهتر جانبازان و معلولان است.

عباس‌زاده گفت: براساس گزارش‌های موجود فقط ۲.۵ درصد ساختمان‌های استان مناسب‌سازی شده که نشانگر آن است در این زمینه باید کارهای بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: براساس شاخص کشوری ۲۲ در هزار نفر در سطح کشور نیازمند خدمات مناسب‌سازی هستند اما در استان خراسان جنوبی از هر ۳۶ در هزار نفر به این امکانات نیاز دارند که از آمار کشوری بالاتر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: درخصوص نحوه واگذاری زمین به جانبازان و معلولان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن نیز در شورای مسکن استان تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی افزود: حتی می‌توان به افراد معرفی شده در شهرستان‌های بیرجند و قاینات که طرح نهضت ملی مسکن در قالب طبقه اجرا خواهد شد، در حد امکان زمین ویلایی اختصاص داد.

عباس‌زاده بیان کرد: اطلاعات آماری افراد مشمول که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند باید توسط اداره کل بهزیستی به تفکیک شهرستانی در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار گیرد.

وی گفت: این امکان وجود دارد در شهرهایی که طرح به‌صورت طبقاتی در حال اجرا است در صورت تامین زمین از طرف اداره کل راه و شهرسازی یا واگذاری زمین‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی در قالب گروه‌های ساخت و به‌صورت مناسب‌سازی شده در اختیار آنان قرار گیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: قانونگذار این اجازه را به دستگاه‌های اجرایی داده تا زمین‌های مازاد را به طرح نهضت ملی مسکن واگذار کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح پایلوت "شهر بدون مانع" در ۲ شهر فردوس و بشرویه گفت: شهر بدون مانع براساس برنامه زمان‌بندی و توسط ۲ شهردار خوش سلیقه، خوش ذوق و کاربلد در شهرهای فردوس و بشرویه در حال اجرا است لذا شهرداران این شهرها نتایج فعالیت‌هایشان را در قالب بندهای عملکردی به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اعلام کنند تا برای اجرا به سایر شهرداری‌ها ابلاغ شود.

عباس‌زاده افزود: جلسه آتی شورای فنی استان به مناسب‌سازی اختصاص دارد زیرا کارگروه مناسب‌سازی جایگاه خود را دارد اما الزام شورای فنی برای دستگاه‌های اجرایی قوی‌تر است تا براساس مصوبات این شوراها دستگاه‌های اجرایی در اجرای مواد قانونی مناسب‌سازی پیوست‌ها را در نظر بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha