۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84896029
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه سنندج: مردم اجازه فتنه‌گری به دشمن را ندهند

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج به حادثه تلخ فوت "مهسا امینی" اشاره کرد و گفت: مردم اجازه ندهند دشمن به بهانه فوت این بانو، فتنه‌گری کند و از آب گل‌آلود ماهی بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج اظهار داشت: همه ما داغدار فوت مرحومه "مهسا امینی" هستیم و مسوولان نیز با جدیت پیگیر موضوع هستند که حقی از خانواده وی ضایع نشود و در صورتیکه خطایی رخ داده، به آن رسیدگی شود.

وی از مردم کردستان خواست در راستای حفظ وحدت و امنیت استان و منطقه گام بردارند و اضافه کرد: نگذاریم رسانه‌های معاند و دشمنان از شرایط کنونی سواستفاده کرده و به دنبال عملی کردن توطئه‌هایشان باشند.

خطیب جمعه سنندج با بیان اینکه نباید اجازه دهیم امینتی که حاصل خون هزاران شهید است، از بین برود، ادامه داد: نیروهای نظامی و انتظامی فرزندان این ملت هستند و امنیت امروز ما نتیجه تلاش آنان است، بنابراین قدردان زحماتشان باشیم.

ماموستا رستمی بر لزوم داشتن درایت و عقلانیت و عطوفت بین ملت و دولت برای مدیریت وقایع اخیر تاکید کرد و افزود: مراقب باشیم کاری نکنیم دل دشمن را شاد و زمینه را برای تحقق اهداف شوم استکبار فراهم کنیم.

وی ضمن انتقاد از هتاکی عده‌ای ناآگاه و فرصت‌طلب به قرآن کریم و مقدسات در حوادث اخیر، یادآور شد: خسارت به اموال عمومی، ضرر به خود مردم است و این کار، روش مردم کُرد نبوده، بلکه کُرد همیشه مدافع حق بوده است.

امام جمعه سنندج دولت و ملت را ستون یک خانه توصیف کرد و گفت: مردم ولی نعمت دولت است و تا زمانی که ملت پشتیبان نظام باشد، کسی توان ضربه به انقلاب اسلامی و کشور را ندارد.

تلاش مسوولان برای عمران و آبادانی کشور، رفع مشکلات معیشتی و اشتغال جوانان و همکاری مردم و دولت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر مطالبی بود که ماموستا رستمی بر آن تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: صدام با حمایت بیش از ۳۷ کشور، می‌خواست انقلاب اسلامی و زیرساخت‌های کشور را نابود کند اما فرزندان با شرف میهن اسلامی با استقامت، ایثار، وحدت و یکدلی توانستند دشمن بعثی را شکست داده و درس بزرگی به صدام بدهند.

خطیب جمعه سنندج یادآور شد: بمباران شیمیایی و قربانی کردن یک هزار بی‌گناه در کردستان، کشتار پنج هزار نفر از مردم حلبچه عراق و انفال(زنده به گور کردن) ۱۸۰ هزار نفر در کردستان عراق، هدیه دشمن بعثی به مردم کُرد بود که هیچگاه مورد پیگرد کشورهای داعی حقوق بشر نیز قرار نگرفت.

مردم هوشیار باشند

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ کردستان هم در سخنرانی پیش از خطبه‌ها به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس گفت: نیروهای مسلح کشورمان با وجود تهاجم گسترده دشمن بعثی و حمایت ۴۳ کشور، دشمن را از خاک ایران اسلامی بیرون راندند.

امیر سرتیپ حمیدرضا رحمت‌پور ادامه داد: نیروهای مسلح بعد از جنگ نیز در کنار ملت ر عرصه‌های مختلف و در بحران‌ها کنار ملت ایستادند و به توسعه و آبادانی کشور کمک کردند.

وی تاکید کرد: امروز نیروهای مسلح ایران قدرتمندانه در برابر دشمن ایستاده‌اند و از خاک میهن دفاع می‌کنند و باید قدردان آرامشی باشیم که مدیون خون شهدا و ایثارگری رزمندگان و جانبازان است.

مراقبت از فرزندان و جوانان و آگاه‌سازی آنان نسبت به توطئه‌های دشمنان، دفاع از امنیت و آسایش جامعه و هوشیاری در برابر دسیسه‌های دشمن، از دیگر مواردی بود که فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ کردستان بر آن تاکید کرد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان هم ضمن ابراز تاسف از فوت مرحومه " مهسا امینی" گفت: در چند روز اخیر، عده‌ای به این بهانه، دست به حرکات ناشایست، هتاکی به قرآن کریم و مقدسات، مساجد و حجاب اسلامی زدند، بنابراین در چند روز آینده راهپیمایی مردمی در محکومیت این جریانات در سنندج برگزار می‌شود.

تاکنون در جریان تجمعات و اعتراضات خیابانی در شهرهای کردستان چهار نفر (۲ نفر در دیواندره، یک نفر در سقز و یک نفر هم دهگلان) در قالب پروسه کشته سازی، توسط ضد انقلاب کشته شده‌اند.

مهسا امینی روز جمعه ۲۷ شهریور در بیمارستان کسری فوت کرد.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha