امام جمعه قشم: دفاع مقدس دوران پر عاطفه و با معنویتی برای ملت قهرمان ایران بود

قشم - ایرنا - امام جمعه قشم گفت: دفاع مقدس اوقات درس آموز و تابلوی زیبایی از رشادت ها، ایثارگری ها و مجاهدت های مخلصانه، خلاقیت مردان مرد و البته دوران پر عاطفه و با معنویتی برای ملت قهرمان ایران بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قشم که با حفظ شیوه نامه های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مصلی امام علی (ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس را گرامی می داریم، سلام و درود خودمان را به روح پر فتوح امام عزیز (ره)، شهدا، رزمندگان، آزادگان، جانبازان و ایثارگران می فرستیم.

وی با بیان اینکه همه ما چه دوستان و گاهی دشمنان انقلاب از دوران دفاع مقدس به نیکی یاد می کنند و اعتراف به این دوران پر افتخار دارند، گفت: دفاع مقدس که جنگ دفاعی ما است از سوی رژیم بعثی صدام و استکبار جهانی بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد و این جنگ سرمشق دفاع بود، به همین دلیل برای امت و ملت بزرگ ایران عزتمندانه است.

امام جمعه قشم اضافه کرد: در واقع عزت ما نتیجه دفاع غیرتمندانه ما بود از این رو نصرت الهی هم با پایداری رزمندگان دلیر و امت اسلامی جمع شد.

حجت الاسلام حاجبی توضیح داد: در آغازین روزهای هفته دفاع مقدس صحنه ای غرور آفرین را مشاهده کردیم، صحنه ای پر از عشق، پر از قهرمانی، پر از غرور ملی و بر افراشته شدن عکس سردار دلها در مقر سازمان ملل در جلوی چشمان میلیون ها نفر و به خصوص در مقابل دیدگان قاتلان حاج قاسم سلیمانی از سوی رئیس جمهور که این صحنه عزت و غرور آفرین بود و مرحبا به رئیس جمهور که بایسته و شایسته این کار را انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه نمایش دادن تصویر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سازمان ملل نشان از چه بود، افزود: نشان دادن تصویر سردار دلها نشان از عمق راهبرد جهانی مقاومت بود که برای مردم دنیا به نمایش گذاشته شد، ما نمی توانیم از مقاومتی که دستور پروردگار است دست بکشیم، این مقاومت یک امر مقدس برای ما است.

امام جمعه قشم با دسته بندی مطالب خطبه دوم نماز جمعه این هفته قشم به دفاع مقدس، پیاده روی اربعین و اغتشاشات اخیر، درباره اغتشاشات، گفت: در چند روز اخیر دشمنان نظام اسلامی دوباره دست به کار شدند و اتفاقاتی پدید آمد و وفات غم انگیز یک دختر سقزی هم بهانه ای برای اجرا و انجام اهداف پلید دشمن شد.    

وی ادامه داد: یک عدده زالو صفت و داعشی با فریب دادن نوجوانان و جوانان دست به کارهای شنیع و خلاف زدند، آنچه که در قشم ما رخ داد با فرهنگ خوب مردم این سامان سازگاری ندارد و برای قشمی ها نیست، قشمی ها این کارها را دوست ندارند، قشمی ها دوست ندارند تصویر شهیدشان را به آتش بکشند، مردم قشم از کسانی که پرچم سیدالشهدا (ع) را آتش زدند بیزار هستند، آنها قشمی نیستند، آنهایی که پارچه های سیاه عزای پسر زهرا مرضیه (س) را به آتش کشیده اند، فریب خورده نیستند و لیدرهای آنها از کجا آمده اند؟

حجت الاسلام حاجبی گفت: این که به نهادهای انقلابی که پناهگاه مردم است حمله می کنند، اینها نشان می دهد که این کارها برنامه ریزی شده است، فرصت طلبانی می خواهند مردم را اذیت کنند، در پی هر حادثه ای هیچ کس حق ندارد اقتدار امنیتی، نظامی و انتظامی کشور را زیر سوال ببرد، مردم این اقتدار را دوست دارند و باید هم باشد، کشوری که احساس امنیت در آن نباشد جایی برای زندگی نیست.

وی با هشدار جدی به افرادی که در پی آشوب و اغتشاش در جزیره قشم هستند، افزود: نیروهای امنیتی و هم شورای تامین ما مقدر هستند و تمام سعی شان در این حوادث در کل استان هرمزگان، شهرستان قشم و کل کشور این است که امنیت پایدار مردم را تامین کنند و مردم هم حامی آنها هستند، توصیه اول ما به خانواده ها این است که حجاب و عفاف یک امر لازم و واجب شرعی است که باید آن را پاس بداریم.

امام جمعه قشم اظهار داشت: خانواده های عزیز، مادرانی در طول دفاع مقدس فرزندانی را تربیت کردند که نارنجک به خودشان بستند زیر تانک دشمن رفتند بدن شان تکه تکه شد برای اینکه به ناموس این کشور تجاوز نشود، اما فرزندانی امروز تربیت شده است که تمام تلاش این است که به آشوب بکشد تا ناموسش را در اختیار دیگری قرار بدهد این کجا و آن کجا است؛ این ۲ تربیت است تربتی که حافظ ناموس است و تربیتی که می خواهد چوب حراج به ناموس کشورش بزند.

وی با طرح این سوال که چطور فرزندانی را باید تربیت کنیم، ادامه داد: نگذاریم فرزندانمان در دام این ها شیاطین قرار بگیرند، عده ای با سنگ به سراغ ما آمدند، اما ما با سر به سراغ آنها رفتیم و از آنان دلجویی کردیم، جوان ما هستند و اشتباه کرده اند، اما یک عده ای هنوز طلبکارانه وارد می شوند که به طور قطع گردن آنها شکسته خواهد شد، این تفاوت دارد با اینکه نوجوان ما بعد آموزش دیده و نادم و پشیمان است.

حجت الاسلام حاجبی با اشاره به اینکه خدا نکند حمایت از بعضی از بی عفتی ها اسبابش خوردن مال حرام، نجاست خواری و حرام خواری باشد، گفت: نباید فرزندانی را تربیت کنیم که بر علیه دین خدا قیام کنند، پرهیز باید کرد، نمی شود از سفره انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ارتزاق بکنیم، حقوق بگیرند و در سایه امنیت این کشور، اقتدار نظامی و انتظامی زندگی و کسب و کار بکنند و به دنبال ترویج فعل حرامی باشند، این نمی شود که حقوق بگیر جمهوری اسلامی باشیم و چنگ در صورت انقلاب بکشیم.

وی با بیان اینکه در این برهه از زمان و این مسئله ای که در قشم به وجود آمده است، مطالبه جدی مردم ساماندهی فوری اتباع بیگانه است، افزود: همه به ویژه دستگاه های امنیتی، انتظامی، سیاسی و قضایی شهرستان قشم در این موضوع همزبان و یکزبان هستند و خواست مردم جزیره هم این است که این مسئله سریع تر و به صورت جدی ساماندهی شود که امروز تبدیل به یک مسئله امنیتی برای شهر ما شده است و احتمال وقوع هر حادثه ای از سوی اتباع بیگانه در قشم وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha