فرمانده سپاه قم: اقتدار امروز نظام مدیون خون شهیدان است

قم ـ ایرنا ـ فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) استان‌ قم، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و هفته دفاع مقدس گفت: امروز این عظمت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و نیز بازدارندگی که در منطقه به وجود آمده است؛ مدیون خون شهدا، ایثارگران و جانبازان است.

 به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمدرضا موحد، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قم در مصلای قدس اظهار داشت: در استان قم ۶ هزار و ۹۰ شهید، بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ جانباز، ۶۰۵ آزاده و نزدیک به ۱۰۰ هزار رزمنده؛ جان خود را برای دفاع از اسلام و انقلاب در کف دست گذاشتند.

وی از هشت سال دوران دفاع مقدس به عنوان ادامه راه عاشورا نام برد و گفت: کاری که برای رضای خداوند متعال انجام شود، پروردگار نیز کمبودها را جبران می کند و امداد غیبی به کمک می آید و خدا در دل دشمنان رُعب ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس ما یک جنگ جهانی تمام عیار علیه ما بود، بیان کرد: در دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک این مملکت را به دشمن ندادیم و دشمنان نیز نتوانستند به اهداف خود از جمله براندازی این نظام دست یابند و این آرزو را با خود به گور می برند. 

موحد خاطرنشان کرد: توکل به خداوند متعال، رهبری حکیمانه امام خمینی(ره)، پشتیبانی همه جانبه آحاد مردم و اخلاص رزمندگان اسلام، شهیدان، جانبازان و ایثارگران؛ رمز ماندگاری دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته دفاع مقدس «ما مقاوم هستیم»، است؛ تاکید کرد: امروز به لطف خداوند متعال در همه عرصه ها قوی شده ایم و اگر ضعیف بودیم، موج تهاجم دشمن ویرانگر بود.

فرمانده سپاه استان قم با اشاره به اینکه ملت ایران در همه عرصه ها پایِ کار است، تصریح کرد: هدف اصلی این انقلاب آن است که پرچم انقلاب اسلامی ایران را به دست صاحب اصلی آن برساند.

موحد خاطرنشان کرد: امروز نبرد دشمنان ما در اشکال گوناگونی در عرصه هایی همچون سایبری و اقتصادی می باشد و جهاد نیازمند ابتکار عمل است.

وی گفت: اینجانب به نمایندگی نیروهای مسلح استان قم، ضمن تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب و فرمانده معظم کل قوا، شهدا و روح پرفتوح امام راحل (ره)؛ آمادگی خود را برای اجرای صددرصدی فرامین فرمانده کل قوا اعلام می کنم.

وی همچنین گفت: امسال‌ به ‌مناسبت هفته دفاع مقدس ۱۵۰ عنوان برنامه در عرصه‌های گوناگون فرهنگی،‌ اجتماعی و عمرانی توسط بخش‌های مختلف سپاه و بسیج استان اجرا می‌شود و برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم یکی از این برنامه هاست.

به گزارش ایرنا، ۳۱ شهریورماه سالروز شروع جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ توسط رژیم بعثی صدام می‌باشد که از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر به عنوان «هفته دفاع مقدس» نامگذاری شده است./

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha