۲ مهر ۱۴۰۱، ۲:۳۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84896311
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیران خارجه روسیه و اردن درباره بحران سوریه گفت وگو کردند

تهران- ایرنا- وزیران خارجه روسیه و اردن عصر جمعه در دیداری در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک درباره بحران سوریه گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا از تلویزیون الغد اردن، «سرگئی لاوروف» و «أیمن الصفدی» درباره تحرکات صورت گرفته برای حل سیاسی بحران سوریه و توقف پیامدهای فاجعه بار این بحران صحبت کردند.

بر اساس این گزارش، دو طرف درباره تلاش برای حل بحران اوکراین، مساله فلسطین و مذاکرات صلح بر اساس راه حل دو کشوری بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها صحبت کردند.

در این دیدار وزیران خارجه روسیه و اردن درباره چالش‌هایی که امان در میزبانی از آوارگان سوری مواجه است و گام‌های لازم برای ثبیت ثبات در جنوب سوریه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به این کشور از مرزهای اردن گفت وگو کردند.

ایمن الصفدی پیش تر نیز با فیصل المقداد همتای سوری خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار کرده بود. دو طرف در خصوص موضوعات مختلفی از جمله پناهجویان گفت وگو کردند.

هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل از روز سه‌شنبه به مدت یک هفته در منهتن نیویورک مقر این نهاد بین المللی آغاز شد.

مجمع عمومی امسال سازمان ملل با حضور سران و رهبران جهان برای نخستین بار پس از بیماری همه گیر کووید -۱۹ از سال ۲۰۱۹ برگزار شد که بزرگترین گردهمایی دیپلماتیک در جهان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha