مدیرکل قرآن وزارت آموزش و پرورش: دانش‌آموزان باید در فضای مجازی مدیریت شوند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: والدین با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی را مدیریت کنند.

به گزارش ایرنا، میکائیل باقری روز شنبه در آیین زنگ مهر و مقاومت در هنرستان امام خمینی (ره) در بجنورد، اظهار داشت: والدین در کنار آموزش های مدارس باید به فرزندانشان یاد دهند که هدفمند از فضای مجازی استفاده کنند و در این فضا سرگردان نباشند.

وی افزود: بی تردید استفاده بی هدف و بیهوده از فضای مجازی موجب بروز آسیب های روحی و روانی به دانش آموزان خواهد شد.

باقری با تاکید بر بهره مندی صحیح از آموزش در فضای مجازی، گفت: سواد رسانه ای و فضای مجازی باید در بین والدین و فرهنگیان بیش از گذشته افزایش یابد تا شاهدی بهره مندی صحیح در این بخش باشیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: فضای مجازی همچون پرگاری است که یک سمت باید ثابت و محکم باشد و دانش آموز هوشیار و با بصریت نیز اگر یک هویت ثابت داشته باشد هرگز تحت تاثیر آسیب قرار نخواهند گرفت.

باقری ادامه داد: اگر یک سمت پرگار ثابت باشد، دایره ای زیبا ترسیم خواهد شد و اگر دانش آموزان نیز با انتخابی درست اجازه ورود هر محتوایی را به ذهن ندهند و بر اصول خود ثابت بمانند؛ آینده ای زیبا ترسیم خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هر محتوایی را بدون دانایی نباید بازنشر کرد، افزود: دانش آموزان به هر مطلبی در فضای مجازی اعتماد نکنند، زیرا که بارها در فضای مجازی برای مطلب بی اساس میلیون ها مطلب و محتوا گذاشته می شود در حالی که به محتواهای درست کمتر پرداخته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha