نماینده ولی فقیه در هرمزگان: بُعد تربیتی و معنوی دانش‌آموزان تقویت شود

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت:‌ توقع و انتظار از آموزش و پرورش در دولت سیزدهم تقویت بُعد تربیتی و معنوی دانش‌آموزان است، براساس فرهنگ قرآن نظام آموزشی تربیت و تعلیم است و برخی کشورها تربیت را بر آموزش مقدم داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده روز شنبه در آیین زنگ بازگشایی مدارس در مدرسه صنعت نفت بندرعباس افزود: بر تقویت بُعد تربیتی نونهالان در نظام آموزش و پرورش توجه بیشتری شود تا این نسل بتواند در آینده نقش خود را در تحولات علمی، تربیتی و فرهنگی جامعه انجام بدهد.

وی ادامه داد:‌ مدرسه از سه ضلع خانواده، آموزش و پرورش و محیط مدرسه تشکیل شده است، تقویت رابطه خانواده‌ها و مربیان در مدرسه‌ها سرلوحه کار قرار گیرد که هر چه بیشتر باشد به انجام بهتر مسایل تربیتی فرزندان ما کمک می‌کند.

امام جمعه بندرعباس اضافه کرد:‌ خانواده ها، مربیان و همه توجه ویژه‌ای برای تربیت نسلی بالنده در آموزش و پرورش داشته و نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

وی با اشاره به ۲ سال وقفه به دلیل شرایط کرونایی گفت: احتمال وجود مشکل به خاطر ۲ سال وقفه در برخی مدرسه‌ها و وجود کمبودها است که رفع خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انتظار توازن و توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات را در سراسر این استان داریم و همه دانش آموزان از امکانات و تجهیزات به صورت عادلانه برخوردار باشند که این نیازمند شناسایی ظرفیت ها و انجام اقدامات لازم در این زمینه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha