تقویت و ارتقای نظام آموزش و پرورش یکی از اهداف اساسی دولت مردمی است

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه گفت: بی‌گمان تحول بنیادین و تقویت هرچه‌بیشتر و ارتقای نظام آموزش ‌و پرورش و همچنین توسعه آموزش عالی، منجر به تربیت نیروی انسانی کاردان و متعهد، و پیش‌شرط توسعه میهن عزیز اسلامی و یک هدف اساسی برای دولت مردمی است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ «بهمن امیری‌مقدم» روز شنبه در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید با تقدیر از تلاش های شبانه روزی دولت مردمی سیزدهم و کادر درمان در مهار ویروس کرونا که سبب بازگشایی مدارس و دانشگاه ها پس از ۲ سال تعطیلی و نیمه تعطیلی شده است، ابراز امیدواری کرد مجموعه آموزشی استان و فرهنگیان گرانقدر و دست‌اندرکاران امر خطیر آموزش در کرمانشاه، در سالی که به تدبیر رهبر فرزانه انقلاب به نام " سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" مزین شده است- در راستای تحقق منویات رهبری عزیز در روند حرکت ایران اسلامی، (و به ویژه کرمانشاه سرافراز) در مسیر فتح قله‌های پیشرفت و سربلندی نقش‌آفرین باشند.

استاندار کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: در مناسبت‌های تقویم رسمی ما، تقارن معنادار آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس به مثابه نقطه اتصال و لزوم هم‌افزایی میان «تعهد» و «تخصص» در نقش‌آفرینی در توسعه همه‌جانبه و پایدار ایران عزیز اسلامی است.

امیری‌مقدم افزود: در آستانه ماه مهر و بازگشایی مدارس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام، جانبازان سرافراز و رزمندگان عزیز دوران هشت سال دفاع مقدس، آغاز سال تحصیلی و بهار علم و دانش را به یکایک اعضای جامعه شریف فرهنگیان به ویژه آموزگاران ارجمند، دانش‌آموزان عزیز، دانشجویان پرتلاش و تمامی رهپویان طریق دانش و معرفت تبریک می‌گویم.

وی اظهار کرد: اینک که پس از ۲ سال تعطیلی و نیمه تعطیلی مراکز آموزشی کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، با همت دولت مردمی سیزدهم و جانفشانی کادر درمان، این ویروس منحوس، مهار و مدارس و دانشگاه ها بازگشایی شده و بار دیگر علم آموزی رنگ بهاری گرفته، شایسته است ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت، از مدیریت جهادی دولت سیزدهم تقدیر کنیم و این امیدواری را جدی بدانیم که با تداوم رویکرد جهادی و مردمی، شاهد تحولات مثبت در سایر حوزه ها بویژه مراکز آموزشی و پژوهشی باشیم و ایران عزیز بیش از پیش مرزهای علم را درنوردد.

۳۷۰ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی امروز شنبه اول مهرماه همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولان ارشد استان و شهرستان‌ها سال تحصیلی جدید ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ خود را آغاز و روانه مدارس شدند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امسال در حدود ۱۵ هزار کلاس درس در مدارس استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش آموز مشغول درس خواندن می شوند و برای تدریس آنها بیش از ۲۶ هزار معلم ساماندهی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha