اعلام آمادگی کامل کره جنوبی و آمریکا در برابر موشک پرانی کره شمالی
عکس تزئینی است

تهران – ایرنا – بدنبال پرتاب یک فروند موشک از سوی کره شمالی در بامداد امروز، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی از آمادگی کامل سئول و آمریکا در برابر این اقدام پیونگ یانگ خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، شبکه خبری سی‌ان‌ان با انتشار این خبر افزود: ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه ای در این زمینه اعلام کرد؛ «اوایل بامداد روز یکشنبه  (امروز) به وقت محلی  موشک کوتاه بردی از استان تاچون (Taechon)  کره شمالی پرتاب شد.

بیانیه ستاد مشترک ارتش کره جنوبی می افزاید: در پی پرتاب این موشک، ارتش کره جنوبی و آمریکا در "وضعیت آمادگی کامل" به سر برده و با حفظ همکاری نزدیک با یکدیگر، آن را اقدامی تحریک آمیز ارزیابی کرده که به صلح و امنیت شبه جزیره کره و همچنین جامعه بین المللی آسیب می رساند.

بیانیه ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در ادامه افزود: پرتاب این موشک نقض اشکار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است که از کره شمالی خواسته اینگونه اقدامات را بفوریت متوقف سازد.

تارنمای شبکه خبری سی ان ان همچنین گزارش داد: این نوزدهمین پرتاب موشک از سوی کره شمالی در سال جاری میلادی است و آخرین آن در  ۱۷ ماه اوت (۲۶ امرداد ماه) گذشته صورت گرفت .

به گزارش سی ان ان، این موشک با پیمودن مسافتی حدود ۶۰۰ کیلومتر  به ارتفاع ۶۰ کیلومتری و به سرعتی حدود ۵ ماخ رسید، هم اکنون آژانس های اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا درحال تجزیه و تحلیل جزئیات بیشتر این پرتاب هستند.

به گزارش ایرنا، کره شمالی در حالی بامداد امروز اقدام به پرتاب این موشک کرد که آمریکا برای انجام رزمایشی مشترک با سئول جمعه گذشته برابر با اول مهرماه ناو هواپیمابر یو.اس.اس رونالد ریگان را پس از ۵ سال به شبه جزیره کره اعزام  و در بندر بوسان کره جنوبی پهلو گرفت.

این اقدام آمریکا ازسوی ناظران و تحلیلگران بین المللی تحریک در یکی از نقاط ملتهب جهان پس از تنگه تایوان، تلقی می شود، چراکه به گفته کارشناسان مسائل بین الملل تحرکات نظامی آمریکا در شبه جزیره کره به شدت تحریک کننده پیونگ یانگ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha