۳ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۴
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84897331
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعداد شهرهای زرد کرونایی در کردستان به پنج مورد کاهش یافت

سنندج- ایرنا- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تعداد شهرهای زرد کرونایی استان در هفته جاری نسبت به هفته گذشته کمتر شده و از هفت شهر به پنج مورد کاهش یافت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بهرام کندایی روز یکشنبه اظهار داشت: با اقدامات و تلاش های صورت گرفته توسط مدافعان سلامت و سربازان خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا در استان از قبیل افزایش شاخص واکسیناسیون، بیماریابی منظم، پیگیری، بستری و درمان موارد ابتلا در کنار مشارکت مردم، شهرستان های بیشتری در استان نسبت به هفته قبل به رنگ آبی کرونایی درآمدند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین رنگ بندی کرونایی در کشور، شهرهای بانه، بیجار، سقز، قروه و مریوان رنگ آبی دارند و شهرهای دهگلان، دیواندره، سروآباد، سنندج و کامیاران در وضعیت زرد هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: با توجه به اینکه هیچ شهری در استان در رنگ بندی قرمز یا نارنجی قرار ندارد بنابراین پیک هفتم در حال کنترل بوده و در موارد ابتلا، بستری و فوتی شیب نزولی داریم.

کندایی رعایت پروتکل های بهداشتی را تا صفر شدن کامل آمارهای ابتلا به کرونا در استان ضروری دانست و افزود: دریافت دز یادآور واکسن کرونا، زدن ماسک، شستشوی مرتب دست، پرهیز از رفت و آمدها و تجمعات غیرضروری و حفظ فاصله اجتماعی از مهمترین اقدامات در پیشگیری و کنترل این بیماری است که همچنان باید انجام شود.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون در کردستان بیش از ۲ هزار قربانی داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha