ارومیه - ایرنا - سراسر شهرها و روستاهای آذربایجان‌غربی امروز /یکشنبه/ همزمان با ۲۸ صفر سالروز رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت سبط اکبر آن حضرت امام حسن مجتبی (ع) سیاهپوش شده و غرق در عزا و سوگواری است.

به گزارش ایرنا، اقشار مختلف مردم آذربایجان‌غربی در حالیکه از اول ماه محرم عزادار هستند، در دهه آخر ماه صفر نیز با تدارک مجالس عزاداری، دعا و نیایش به استقبال سالگرد رحلت پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) رفته‌اند.

مردم عزادار آذربایجان غربی دیشب و امروز با حضور گسترده در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و اماکن مکان مذهبی در فراق پیام آور وحی حضرت محمد مصطفی (ص) و فرزند برومند آن حضرت امام حسن مجتبی (ع) اشک ماتم ریختند.

آیین سوگواری ۲۸ صفر، دیشب و امروز در تمام مساجد و هیات‌های عزاداری سراسر آذربایجان غربی به صورت خودجوش و مردمی برپا شده است.

هیات‌های مذهبی ارومیه اقدام به برپایی مراسم ویژه عزاداری ۲۸ صفر با حضور اقشار مردم محلات کرده و دوستداران خاندان عصمت و طهارت (ع) هم با نوحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بر سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

همچنین به مناسبت سالروز شهادت حضرت پیامبر اعظم (ص)، زیارت ازبعید آن حضرت در مساجد و حسینیه‌های استان آذربایجان غربی برگزار شد.

علاوه بر آن، مردم ارومیه، عصر امروز با حضور در میدان انقلاب، تجمع بزرگ امت رسول الله (ص) را برگزار می‌کنند، در این مراسم قرار است، پیکر پاک و مطهر شهید سیدعباس فاطمیه، بسیجی شهیدی که در اغتشاشات چند روز گذشته بدست آشوبگران و اغتشاشگران به شهادت رسیده بود، تشییع شود.

۲۸ صفر دارای آیین های ویژه‌ای در آذربایجان غربی است که زیارت امامزاده ها و اماکن متبرکه، زیارت گلزار شهدا، پخش احسان و نذری و اطعام از جمله آنها است.

به گزارش ایرنا، ۲۸ صفر سالروز رحلت جانگداز حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) در سال ۱۱ هجری قمری و بنا به قول معروف سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در سال ۴۹ هجری قمری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha