مصطفی نباتی نژاد روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اقتصاد اصفهان که سالها بر صنعت تمرکز داشته، نتوانسته به رونق اقتصادی از محل خدمات و صنایع "هایتک" از جمله گردشگری دست یابد، چرا که در عرصه آژانسهای تبلیغاتی و معرفی برند گردشگری در اصفهان قوی عمل نکردیم و فاصله زیادی با اهداف تعریف شده داریم.
وی بیان داشت: اصفهان دارای ظرفیت بالقوهای در حوزه گردشگری است که با برگزاری رویدادهای گردشگری و ایجاد اقامتگاهها و تقویت آژانسهای گردشگری با مشارکت شهروندان میتوان ظرفیت یاد شده را بالفعل کرد.
رییس مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بافت تاریخی شهر اصفهان ظرفیت بالقوه ای است که باید از آن در جهت رونق گردشگری شهر بهره برد اگرچه تاکنون اقدام موثری در این راستا شاهد نبودیم.
وی خاطر نشان کرد: تقویت عرصه گردشگری نیازمند سرمایهگذاری جدی در حوزه بازاریابی گردشگری است که با تعریف سرگرمیها در سبد توریست و استفاده از ظرفیت اماکن تاریخی میتوان به این مهم جامه عمل پوشاند.
نباتی نژاد افزود : گردشگری سلامت نیز یکی از مزیتهای توریست پذیر اصفهان در این عرصه است که در صورت تلاش بیشتر، جایگاه بهتری کسب خواهیم کرد.
وی برگزاری نمایشگاه های گردشگری تخصصی را همچون سلامت یا شهر را فرصت مغتنمی برای جذب توریست نامید و اعلام کرد: برگزاری سالانه نمایشگاه های تخصصی گردشگری که امسال دوازدهمین دوره آن برگزار میشود فرصت مناسبی برای تحول و رونق اقتصادی شهر است که اصفهان با بحران کرونا از فرصت در چند سال گذشته، محروم شد.
نباتی نژاد گفت: این دوره از نمایشگاه ، محلی برای گردآوری آخرین دستاوردهای حوزه صنایع دستی، گردشگری و هتلداری است که برای نتیجه بخشی باید اصفهان را به نمایشگاه و رویداد گردشگری مبدل ساخت.
به گزارش ایرنا، استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نامهای میدان امام(نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های "وزوان" ،"مزدآباد" و "مون" به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
همچنین از ۶۰۲ رشته صنایع دستی شناسایی شده در دنیا ۲۹۹ مورد مربوط به ایران و از این تعداد ۱۹۶ رشته مربوط به استان تاریخی و هنرپرور اصفهان است که تاکنون ۴۰ هزار نفر شاغل در این بخش ساماندهی شدهاند.
نظر شما