۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84897878
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی ورزش در خراسان‌شمالی جذب شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی از جذب ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی ورزش در یکسال عملکرد دولت سیزدهم خبر داد.

حمید امیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار از محل منابع استانی و ملی جذب شده و برای تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی در شهرستان های استان هزینه می شود.

وی افزود: در این بازه زمانی، ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه ای نیز توسط اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی جذب شده است.

امیری با اشاره به تخصیص ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر رییس جمهوری به استان برای تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی، گفت: از این میزان اعتبار یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل سالن ۶ هزار نفری بجنورد و ۸۰۰ میلیارد ریال نیز تکمیل سالن های ورزشی در شیروان و اسفراین اختصاص یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی ادامه داد: همچنین ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل مجتمع چند منظوره ورزشی بانوان و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای تکمیل استخرهای فاروج و گرمه تخصیص یافت.

شاخص ترین طرح های نیمه تمام ورزشی در خراسان شمالی، سالن ۶ هزار نفری بجنورد است که حدود ۱۳ سال قبل در دست اجرا قرار گرفت و هم اکنون با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سالن سه هزار نفری اسفراین با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و سالن ۲ هزار نفری شیروان نیز با ۴۵درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر پروژ های ورزشی مطرح استانٰ است که ساخت آنها از سال ۸۹ شروع شده است.

براساس آخرین آمارها میانگین سرانه ورزشی در کشور به ازای هر نفر ۱۰۲ سانتی متر است که این رقم در استان خراسان شمالی ۵۶ سانتی متر است.

خراسان شمالی با ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده دارای ۴۹ هیات ورزشی فعال است که ۱۹۷ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha