۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۵
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 84897880
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ادعای زلنسکی درباره تحرکات اخیر در جنگ اوکراین

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین مدعی شد که نیروهای ارتش این کشور نتایج مثبتی را در چندین جبهه در جنگ با نیروهای روسیه به دست آورده‌اند.

به گزارش ایرنا از تارنمای هیل، زلنسکی روز گذشته در یک سخنرانی با اعلام این مساله ادعا کرد که نیروهای اوکراینی دستاوردهایی را در مناطق دونتسک، خرسون، خارکیف، میکولایف و زاپوریژیا کسب کرده‌اند.

وی با اشاره به صدور فرمان بسیج بخشی از نیروهای روسیه توسط ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این کشور در هفته گذشته، اضافه کرد: اهمیتی ندارد هفته گذشته چه اتفاقی در روسیه افتاده و چه گام‌های سیاسی یا نظامی توسط مسکو برنامه ریزی شده است. 

رییس جمهوری اوکراین خاطر نشان کرد: وظایف اوکراین تغییر نمی‌کند و برای زندگی و آزادی تمام اوکراینی‌ها مبارزه می‌کنیم. 

برخی رسانه‌های حامی اوکراین ادعا کرده اند که کی‌یف یک ضدحمله گسترده را در این ماه علیه روسیه انجام داده و نیروهای مسکو در قسمت شمال شرقی به عقب رانده شده اند. وزارت دفاع انگلیس نیز مدعی شده است، نیروهای اوکراینی طی یک هفته گذشته پل‌های کلیدی در اطراف رود اوسکیل در خارکیف را به دست گرفتند. 

زلنسکی همچنین از دریافت سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته از ایالات متحده آمریکا خبر داد. این اولین تاییدیه رسمی در مورد دریافت سامانه موشکی سطح به هوا پیشرفته (ناسامس) است که اوکراین مدت طولانی به دنبالش بود و ارسال آن اواخر ماه گذشته میلادی از سوی آمریکا تایید شد.
رییس جمهوری اوکراین در این خصوص گفت: ما قطعا نیاز داریم تا آمریکا رهبری خود را نشان دهد و به اوکراین سامانه‌های دفاع هوایی بدهد. می‌خواهم از رییس جمهور بایدن برای تصمیم مثبتی که از پیش اتخاذ کرده، تشکر کنم.
زلنسکی همچنین از آمریکا به دلیل ارسال سامانه‌های هیمارس و دیگر سامانه‌های موشک انداز چندگانه قدردانی کرد.
پوتین چهارشنبه هفته گذشته با صدور فرمانی برای بسیج بخشی از نیروها، بیش از ۳۰۰ هزار نیرو ذخیره جهت جنگ در اوکراین را فراخواند.

زلنسکی همچنین گفت که سربازان روسی که در بحبوحه درگیری بین دو کشور تسلیم شوند، در امان هستند و مورد حمایت‌ دولت کی یف هستند. به گزارش شبکه خبری راشاتودی، براساس قانون جدیدی که توسط پوتین به امضا رسیده سربازانی که داوطلبانه تسلیم دشمن شوند هنگام بازگشت به وطن با ۱۰ سال زندان روبرو می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha