۱۳ رام قطار محلی برای بازگشت زائران رضوی از مشهد اختصاص یافت

مشهد-ایرنا- مدیر کل راه آهن خراسان گفت: همزمان با بازگشت زائران پیاده و هیات‌های عزادارای،۱۳ رام قطار درون استانی امروز، سه‌شنبه برای بازگشت زائران دهه پایانی صفر اختصاص یافت.

مصطفی نصیری ورگ شامگاه سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این ۱۳ رام قطار همگی از مبدا مشهد به مقصد شهرهای سرخس، نیشابور، جوین، جغتای، خوشاب و فیروزه بوده است و تا زمان انجام این گفتگو بیشتر این قطارها عازم مقاصد خود شده‌اند.

وی گفت: در دهه پایانی صفر ۷۶ رام قطار معمولی و فوق العاده رفت و برگشت در مسیر مشهد نیز برقرار بوده است که ظرفیت ورود و خروج روزانه آنها در مجموع ۳۸ هزار مسافر است.

مدیر کل راه آهن خراسان ظرفیت جابحایی زائران با قطارهای محلی را ۹ هزار نفر عنوان کرد و افزود: امروز در مجموع ۲۸ هزار زائر و مسافر بوسیله قطارهای محلی و برون استانی از مشهد به شهرهای مختلف در استان و سراسر کشور اعزام شده اند.

نصیری ورگ بیان داشت: پس از ماه صفر با توجه به پیش بینی تداوم بازگشت مسافران به شهرهایشان، قطارهای فوق العاده برون استانی تا ۱۰ مهر ماه به کار خود ادامه خواهند داد.

سال گذشته ۱۰ میلیون و ۷۶۰ هزار مسافر در شبکه راه آهن خراسان جابه‌جا شده‌اند که در مقایسه با سال ما قبل آن (۱۳۹۹)، ۱۲۸ درصد افزایش داشته است.

مطابق آمار سال ۱۳۹۸ و پیش از اعمال شیوه نامه‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا، سالانه ۱۴ میلیون مسافر در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد جابه‌جا می‌شدند.

۲۳ ایستگاه راه‌آهن در شبکه ریلی خراسان دایر است و در حالت عادی و پیش از شیوع کرونا روزانه ۹۴ رام قطار مسافربری و ۱۰ رام قطار باری در این مسیر ریلی به صورت رفت و برگشت حرکت می‌کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha