استاندار: نرخ رشد جمعیت مازندران از شرایط عادی فاصله گرفته است

ساری- ایرنا- استاندار مازندران گفـت : وضعیت نرخ رشد جمعیت در استان از شرایط عادی فاصله گرفته است، وضعیتی بحرانی که تمامی مسوولان ادارات برای افزایش رغبت زوج‌های جوان به فرزندآوری باید تلاش دوچندانی کنند.

به گزارش ایرنا ، سید محمد حسینی پور عصر چهارشنبه در جلسه ستاد حمایت از خانوناده و جوانی جمعیت مازندران ،شرایط نرخ رشد جمعیتی استان را بحرانی توصیف کرد و افزود:  بررسی ها نشان می دهد که به دلیل افزایش جمعیت غیر بومی و کاهش جمعیت بومی در مازندران خطر هویتی را در پیش داریم ،باید برای حل این معضل بزرگ اجتماعی برنامه ریزی شود. 

وی با توضیح این که با وضعیت ناهنجاری در نرخ رشد جمعیت و جوانی جمعیت استان مازندران مواجه هستیم، ادامه داد: تاکید می کنم شرایط در حوزه جمعیت بحرانی است ،تعارف نداریم مسوولان باید تدابیر جدی را برای حل این مشکل اجتماعی انجام بدهند.

استاندار مازندران با بیان این که باید اولویت های افزایش نرخ جمعیت مازندران را به صورت کارشناسی بشناسیم، گفت: باید گزارش تحلیلی کارشناسی ،دقیق و صحیحی از نرخ جمعیت در هر شهرستان استان داشته باشیم، از نخبگان بهره بگیرد .

حسینی‌پور با بیان این که روند کنونی فرزندآوری در استان با شرایط آرمانی تناسب ندارد، اضافه کرد : مسایل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مازندران به واسطه کاهش نرخ رشد جمعیت اکنون با تهدید جدی مواجه است.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت : باید با فرهنگ‌سازی در ارتباط با معضل نرخ رشد جمعیت در استان جریان‌سازی موثری روی دهد تا آحاد مردم نسبت به فرزندآوری احساس مسوولیت کنند.

حسینی پور بر لزوم بررسی سهم در اختیار داشتن مسکن درخانواده ها ،حل معضل گرانی مسکن ، حوزه فرهنگی ، اجتماعی و  اقتصادی مردم  در ابعاد مختلف تاکید کرد و اظهار داشت:  فرمانداران باید چنین گزارش هایی را آماده کنند.

وی ادامه داد: از فرصت و اثر گذاری ائمه جمعه و جماعات مازندران ، استادان دانشگاه و رسانه ها در  فضای مجازی برای افزایش نرخ جمعیت پس از بررسی تحلیلی از دلایل کاهش نرخ فرزند وری استفاده کنیم.

وی با ذکر این نکته که برای نمونه اگر مسکن استیجاری ارزان قیمت را در اختیار نسل جوان بگذاریم ، تسهیلات ارزان قیمت ارایه کنیم ، خوابگاه متاهلی دانشجویی را داشته باشیم ، می توان شاهد افزایش نرخ فرزند آوری می شود، گفت: اکنون جمعیت روستایی مازندران در حال کاهش است ، روستاهایی که همواره با نرخ رشد جمعیت مواجه بوده است ،باید مسایل اقتصادی ، درآمدی و اشتغال جوانان روستاییان را جدی بگیریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha