۸ مهر ۱۴۰۱، ۹:۰۴
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84899770
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار سقز: وقف با نیازهای جدید در اولویت‌های اوقاف قرار گیرد

سنندج- ایرنا- فرماندار سقز گفت: وقف با نیازهای جدید از جمله کمک به دانش آموزان نیازمند، بیماران سرطانی و خاص از ضروریات این شهرستان است و این موضوعات نیاز است در اولویت اوقاف قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، جعفر توان شامگاه پنجشنبه در نشست با رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سقز اظهار داشت: عمل به نیت واقف، حفاظت از موقوفات و رقبات، تلاش برای تشویق خیران به وقف جدید و مشارکت بیشتر شهرستان در طرح مهر تحصیلی از دیگر اولویت های اوقاف شهرستان باشد.

وی اضافه کرد: باید مردم و افراد توانمند را به سمت کار خیر و وقف در راه کمک به نیازمندان سوق داد و این مهم نیازمند کار رسانه ای به ویژه در فضای مجازی است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سقز هم گفت: ۵۴ بسته شامل کیف و نوشت افزار در قالب طرح مهر تحصیلی برای توزیع به روستای قامیشله تحویل شده است.

حسین صالحی فر با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون پنج وقف جدید در شهرستان سقز ثبت شده است، افزود: وقف با نیازهای جدید چون کمک به ایتام و فقرا، بسیار ضروری است.

وی کمک مالی به روحانیان، طلبه ها، ساخت مسجد و خانه عالم، فقرا و نیازمندان را از دیگر برنامه های این اداره برشمرد و یادآور شد: شهرستان سقز دارای ۴۰۲ موقوفه و ۲ هزار و ۷۱۷ رقبه است.

از ۲۷ صفر تا ششم ربیع الاول به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha