۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84900367
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار سروآباد: رفع کمبود اعتبارات آموزش و پرورش نیازمند کمک خیرین است

سنندج- ایرنا- فرماندار سروآباد با اشاره به کمبود اعتبارات دولتی در حوزه آموزش و پرورش گفت: حل مشکلات این حوزه تنها با اعتبارات دولتی امکان پذیر نیست و نیازمند ورود خیرین نیک اندیش هستیم.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی فرمانداری سرواباد، حسن زارعی در مراسم افتتاح مدرسه ۶ کلاسه روستای پایگلان که با حضور رئیس نوسازی مدارس استان کردستان، ضمن تقدیر از خیرمدرسه ساز این روستا اظهار داشت: مدرسه سازی کاری بسیار نیک و ارزشمندی است و نوعی صدقه جاریه به شمار می رود که باعث ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه رشد و توسعه هر جامعه ای در گرو داشتن آموزش و پرورش قوی و پویا است، افزود: وقتی در جامعه ما به آموزش فرزندانمان توجه می شود و انسان های خیّر و نیکوکاری اینگونه در ساخت مدارس مشارکت دارند بدون تردید نوید آینده ای درخشان و رشد و توسعه همه جانبه ای را به همراه دارد.

فرماندار سروآباد با بیان اینکه مدرسه احداث شده یکی از مدارس نمونه و بسیار زیبای شهرستان سروآباد است از خیرّ این مدرسه خواست در صورت توانایی مالی در ساخت مدارس دیگر شهرستان یاری گر آموزش و پرورش باشد.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان سروآباد نیز در این مراسم اظهار داشت: این مدرسه با مشارکت و همکاری خانم رحیمی خیّر گرامی روستای پایگلان و اداره کل نوسازی مدارس استان کردستان احداث شد.

دلسوز خالدی افزود: این مدرسه در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع و زیربنای آموزشی ۵۰۰ متر مربع احداث و دارای ۶ کلاس درس، نمازخانه، اتاق مدیر و معلمان، سرویس بهداشتی و آبدارخانه است.

وی ادامه داد: برای ساخت این مدرسه ۱۴ میلیارد ریال هزینه شده است که ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال آن توسط خیرً گرامی و ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال آن توسط اداره کل نوسازی مدارس استان کردستان تامین شده است و امروز برای سال تحصیلی جدید آماده افتتاح است.

خیرً مدرسه ساز روستای پایگلان نیز اظهار داشت: وقتی که دختر و همسرم را از دست دادم بسیار ناراحت و غمگین بودم و زمانی که در مراسم خاکسپاری آنها چند دختر دانش آموز روی مزار دخترم گل های محمدی گذاشتند باخودم گفتم چرا دختر من باید زیر خاک باشد و کنار این دانش آموزان نباشد.

خانم دیلان رحیمی افزود: در رویا بودم که دخترم آمد و گفت مادر من در این مدرسه کنار این دانش آموزان هستم نگران من نباش و همین رویا بود که به من نیرو و انرژی داد که یک مدرسه را برای دختران این روستا احداث کنم.

وی ادامه داد: در صورت این دانش آموزان تصویر دخترم شنیا را می دیدم که داشت درس می خواند و با خود عهد بستم یک مدرسه را برای تربیت و آموزش دختران این روستای محروم بسازم و خوشحالم که امروز این مدرسه آماده بهره برداری است.

قبل از افتتاح این مدرسه مزار شهدای روستای پایگلان و مزار مرحوم شهاب پورمحمد و دخترش شنیا پورمحمد غبار روبی و عطر افشانی شد.

مرحوم شهاب پورمحمد درجه دار نیروی انتظامی سنندج بود که در سال ۹۵ در حین برگشت به روستای خود در روستای نگل با یک ترانزیت تصادف کرده و به همراه دخترش در آتش سوزی جان خود را از دست دادند و همسرش قبل از آتش سوزی به طور اتفاقی از داخل خودرو به بیرون پرت شده و زنده ماند و پس از این ماجرا خانم رحیمی دیه همسر و دخترش را صرف احداث این مدرسه کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha