۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۷
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84901282
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار : تجهیزات اورژانس خراسان شمالی باید به روزرسانی شود

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی با اشاره به ماموریت‌های سخت و مهم اورژانس در بحران‌های مختلف، گفت: تجهیزات این نهاد در استان باید با اختصاص اعتبارات کافی به روزرسانی شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد در دیدار رییس اورژانس کشور اظهار داشت: دستگاه های بخش های اورژانس استان نیاز به بروز رسانی دارد و در این زمینه باید برنامه ریزی لازم انجام شود.

وی تصریح کرد: رسیدگی به بخش اورژانس خراسان شمالی با توجه به سختی کار و نوپا بودن استان یک ضرورت است که امیدواریم تا اورژانس کشور این موضوع را مورد اهتمام جدی قرار دهد.

استاندار خراسان شمالی به حوادث اخیر کشور اشاره کرد و افزود: نیروهای اورژانس با وجود بی مهری های اغتشاشگران و تخریب آمبولانس ها باز هم با دل و جان در راه خدمت رسانی به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

رییس اورژانس کشور نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه وظیفه و رسالت ما ارایه خدمات به تمامی اقشار جامعه فارغ از هر نوع قومیت و نژاد است، گفت: ارتقای زیر ساخت های اورژانس و افزایش نیروی انسانی از اولویت های این نهاد محسوب می شود.

جعفر میعادفر توسعه اورژانس موتوری را مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به اینکه در ۶۰ درصد ماموریت‌ها نیازی به انتقال بیمار به بیمارستان نیست بنابراین با راه اندازی اورژانس موتوری خدمات رسانی سریع تر انجام می شود.

وی عنوان کرد: در این زمینه سه دستگاه موتور سیکلت اورژانس به خراسان شمالی اهدا شد.

رییس اورژانس کشور شامگاه جمعه در سفر به خراسان شمالی از بخش اورژانس بیمارستان امام علی(ع) و پایگاه شماره یک اورژانس بجنورد بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات این پایگاه ها قرار گرفت.

جعفر میعادفر در این بازدید ۲ دستگاه شوک خودکار آی ای دی (AED) به اورژانس خراسان شمالی اهدا و دستور تامین یک دستگاه موتورسیکلت اورژانس را صادر کرد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارد و این استان دارای نقاط سخت‌گذر کوهستانی است و از نظر حادثه خیزی نیز، به ویژه سیل و زلزله در شمار ۱۰ استان نخست کشور است.

اکنون ۴۷ پایگاه امداد و نجات در خراسان استان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha