۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۷:۲۴
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84901509
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز سال تحصیلی با حضور دانشجویان در دانشگاه بیرجند

بیرجند - ایرنا - همزمان با ثبت‌نام حضوری دانشجویان مقطع کارشناسی از نهم مهر ماه کلاس‌های درس حضوری در تمامی مقاطع تحصیلی در دانشگاه بیرجند به‌طور رسمی آغاز شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، ثبت‌نام و تحویل مدارک حضوری دانشجویان نو ورود مقطع کارشناسی دانشگاه بیرجند با حضور دانشجویان از امروز (شنبه) آغاز شد.

دانشجویان مقطع کارشناسی برای ثبت‌نام حضوری و تحویل مدارک از روز شنبه تا سه‌شنبه دوازدهم مهر براساس اطلاعیه اعلامی از سوی معاونت آموزشی دانشگاه می‌توانند براساس ترتیب الفبایی اقدام کنند.

ثبت‌نام دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تا پایان شهریور ماه انجام شد و کلاس‌های درسی به‌صورت حضوری در حال برگزاری است.

همچنین ثبت‌نام غیرحضوری تمامی دانشجویان دانشگاه بیرجند از هفته قبل شروع شد.

دانشگاه بیرجند بیش از ۱۲ هزار دانشجو در ۳۴۰ کدرشته در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دارد.

دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) این دانشگاه حدود ۳۰ درصد جمعیت دانشجویی را تشکیل می‌دهند و دانشگاه بیرجند با ۳۵۰ عضو هیات علمی دارای بیشترین توان علمی و پژوهشی استان خراسان جنوبی است.

بنابر اعلام استانداری جلسه بررسی آخرین وضعیت دانشگاه‌های استان برای شروع سال تحصیلی نیز با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.

جواد قناعت در این جلسه که با حضور رؤسای دانشگاه‌های خراسان جنوبی همراه بود، بر هم‌افزایی دانشگاه‌ها در تامین نیاز دانشجویان در سال تحصیلی پیش رو تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های درس دانشگاه‌ها بعد از ۲ سال وقفه، امسال به شکل حضوری برگزار می‌شود گفت: به جهت فصل جدیدی که در آموزش آغاز شده، باید با هماهنگی و تعامل شرایط را برای حضور هرچه بهتر دانشجویان در کلاس‌های درس فراهم کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با مطلوب خواندن شرایط در اغلب دانشگاه‌های استان افزود: یکی دو مورد از دانشگاه‌ها به جهت افزایش پذیرش دانشجو در ترم جدید تحصیلی در زمینه تامین خوابگاه با مشکل مواجه هستند و ظرفیت‌های موجود در اختیارشان، تکافوی نیاز دانشجویان جدید را نمی‌کند.

وی گفت: طی چندین جلسه که به منظور هماهنگی بین دانشگاه‌ها صورت گرفت، مقرر شد مشکلات این دانشگاه‌ها با تعامل و هم‌افزایی رفع شود.

قناعت تصریح کرد: با وجود کار تیمی و برنامه‌ریزی برای همپوشانی‌های لازم، درخصوص برگزاری کلاس‌های درس حضوری، ارائه خدمات در سلف سرویس‌ها، تامین خوابگاه‌های مورد نیاز و سایر موارد در سال تحصیلی جدید مشکلی نخواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha