مدیرکل راهداری ایلام: سه میلیون و ۹۵۷ هزار زائر از مرز مهران تردد کردند

ایلام - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام با اشاره به آمار تردد مسافر و زائر از مرز بین المللی مهران در نیمه نخست سال جاری گفت: این مدت سه میلیون و ۹۵۷ هزار و ۶۸۱ نفر از این مرز تردد(ورود و خروج) کردند.

سیدزاهدین چشمه خاور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی این مدت (نیمه نخست سال) سه میلیون و ۵۰۰ هزار و ۲۰۰ نفر ایرانی از مرز مهران تردد کرده اند که از این تعداد یک میلیون و ۸۳۲ هزار و ۱۲۱ نفر به کشور ورود و یک میلیون ۶۶۸ هزار و ۷۹ نفر نیز از طریق مرز مهران از کشور خارج شده اند.

وی افزود: همچنین در این مدت ۴۵۷ هزار و ۴۸۱ نفر اتباع خارجی از طریق مرز مهران تردد کرده اند که از این تعداد ۲۲۱ هزار و ۴۶۶ نفر به کشور ورود و ۲۳۶ هزار و ۱۵ نفر نیز از طریق مرز مهران خارج شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با بیان اینکه بیشترین حجم تردد زائران از مرز مهران در ایام اربعین در شهریورماه انجام شده است، یادآور شد: این مدت سه میلیون و ۱۲۰ هزار و ۲۰ نفر ایرانی و خارجی از مرز زمینی مهران به کشور عراق سفر کردند که از این تعداد زائر سه میلیون و ۳۴ هزار و ۵۴۲  نفر ایرانی و ۷۷ هزار و ۴۸۸ نفر زائر خارجی بوده‌اند.

چشمه خاور از افزایش ۷۴ درصدی میزان جابجایی مسافر در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: این مدت یک میلیون و ۹۶ هزار و ۸۷۵ مسافر با تعداد ۹۵ هزار و ۷۲۰ سفر جاجا شده‌اند.

به گزارش ایرنا، مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق اصلی ترین و مهمترین گذرگاه زمینی برای تردد زائران است.

در ایام اربعین امسال بیش از ۷۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha