۱۰ مهر ۱۴۰۱، ۹:۲۱
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 84901788
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۳۵ درصد مددجویان کمیته امداد گلستان سالمند هستند

گرگان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: ۳۵ درصد مددجویان استان در ردیف سالمندان بالای ۶۰ سال قرار دارند و به فراخور وضعیت مالی و درآمدی از خدمات کمک هزینه معیشت، مسکن، اشتغال، امور فرهنگی و تحصیلی، خدمات بهداشتی و درمانی، تهیه لوازم ضروری منزل و تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند می‌شوند.

عیسی بابایی روز یکشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: از جمعیت ۱۶۰ هزار نفری زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان حدود ۵۶ هزار نفر در قالب ۴۲ هزار و ۸۶۶ خانوار در ردیف حوزه سالمندی هستند.

وی بیان کرد: علاوه بر خدمات ذکر شده خدمات ویژه مختص سالمندان از جمله کمک هزینه نگهداری سالمندان در منزل هر نفر ماهیانه ۲۵۰ هزار تومان پرداخت می شود که در ۶ ماهه سال جاری به حدود هزار و ۵۰۰ نفر این خدمات ارائه شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: تامین کالا و تجهیزات پزشکی و بازتوانی شامل تخت، تشک، ویلچر، عصا، دستگاه اکسیژن‌ساز و پانسمان نوین برای زخم بستر ارائه می شود که برای ۸۵۰ سالمند زمین‌گیر و دارای بیماری خاص و سخت علاج در ۶ ماهه سال جاری یک میلیارد و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت شد.

بابایی افزود: کمک های درمانی شامل پرداخت هزینه دارو، بستری، توان بخشی و بازتوانی به مراکز درمانی طرف قرارداد رایگان برای سالمندان ارائه شده که ۱۲ هزار سالمند به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در ۶ ماه امسال از این خدمات بهره مند شدند.

وی اظهار داشت: در هفته سالمند (ششم تا ۱۲ مهر) به هزار و ۵۰۰ سالمند با اولویت زمین‌گیران و بیماران خاص و سخت علاج با سرانه یک میلیون تومان به صورت بلاعوض بن کارت تهیه و پرداخت می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha