پیوند قلب بیماری ۲۴ ساله در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد

مشهد- ایرنا- رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نود و چهارمین عمل پیوند قلب بر روی یک بیمار ۲۴ ساله ساکن قوچان مبتلا به نارسایی قلبی در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی امام رضا(ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمد عباسی افزود: قلب اهدایی این بیمار از جوانی ۴۰ ساله که به علت سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود در مرکز دیالیز و پیوند اعضای منتصریه دریافت و در بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام رضا(ع) به این بیمار پیوند شد و حیات دوباره‌ای به او بخشید.

وی ادامه داد: حال عمومی این بیمار رضایت بخش است و هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه دوران نقاهت را طی می‌کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به این که پیوند یک قلب، کاری تیمی است و گروه‌های متعددی در آن دخیل هستند، استمرار کار گروهی نشان دهنده سازمان دهی مناسب در این گونه اعمال جراحی است و چه بسا که گروه‌های مختلفی برای انجام چنین عمل‌هایی اقدام می‌کنند که به علت نداشتن زیرساخت‌های مناسب و هماهنگی کار تیمی خیلی سریع متوقف می‌شود.

عباسی افزود: خوشبختانه تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مشارکت همکاران جوان دانشمند، متعهد، علاقمند و دلسوز به بیمار تشکیل شده است که هر چه از شروع فعالیت تیم می‌گذرد هماهنگی آن بارزتر و نتایج آن نیز بسیار مطلوب‌تر می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha