۱۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۱۸
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84901812
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رایزنی دیپلماتیک لهستان و فرانسه درباره تحولات مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان

تهران-ایرنا- خبرگزاری تاس گزارش داد: «زبیگنیو رائو» وزیر خارجه لهستان و «کاترین کلونا» همتای فرانسوی وی، درباره تحولات مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان و امکان اعزام هیاتی از سازمان همکاری و امنیت اروپا (OSCE) به منطقه درگیر مرز دو کشور گفت و گو کردند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری تاس به نقل از بیانیه وزارت خارجه لهستان نوشت: در تماس تلفنی زبیگنیو که همچنین ریاست سازمان همکاری و امنیت اروپا را برعهده دارد، با همتای فرانسوی وی درباره تحولات تازه در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان و همچنین امکان اعزام هیاتی از سازمان همکاری و امنیت اروپا به منطقه درگیر مذاکره شده است.

رایزنی دیپلماتیک لهستان و فرانسه درباره تحولات مرزی ارمنستان و آذربایجان

تاس نوشت: وزارت دفاع ارمنستان در شب ۱۳ سپتامبر گزارش داد که واحدهای نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان، شهرک های ارامنه نشین را گلوله باران کرده اند.

باکو در پاسخ گفت که اقدامات ایروان را تلافی کرده است. بعدها جمهوری آذربایجان اعلام کرد که طرفین بر سر آتش بس توافق کرده اند، اما ارمنستان مدعی است که گلوله باران همچنان ادامه دارد.

شورای امنیت ملی ارمنستان با برگزاری یک نشست اضطراری تصمیم گرفت از روسیه برای فعال کردن توافقنامنه دوستی، همکاری و کمک متقابل کمک بگیرد. همچنین در رابطه با حمله به خاک ارمنستان، خواستار رجوع به سازمان پیمان امنیت جمعی و شورای امنیت سازمان ملل شد.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان گاه و بی گاه گزارش هایی را از بروز حوادث مرزی ارائه می دهند.

به گزارش ایرنا، در دور جدید درگیری‌های مرزی جدید بین ارمنستان و  جمهوری آذربایجان، دو طرف یکدیگر را به آغاز خشونت‌ها متهم کرده اند. ایروان اعلام کرده  که ۱۳۵ سرباز خود را در این جنگ از دست داده و باکو تعداد کشته های خود را ۷۹ سرباز اعلام کرده است.

درگیری نظامی ایروان و باکو از ۱۲ تا ۱۴ سپتامبر (۲۱ تا ۲۳ شهریور) مرگبارترین درگیری بین دو طرف از زمان جنگ ۶ ماهه در سال ۲۰۲۰ بود که طی آن هزاران نفر کشته شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha