انجمن سینمای جوان تربت‌حیدریه فاقد ساختمان ملکی است

تربت‌حیدریه- ایرنا- سرپرست انجمن سینمای جوان تربت‌حیدریه با بیان اینکه کلیه فعالیت‌های ما در یک ساختمان استیجاری، انجام می‌شود، گفت: اکنون برای پرداخت اجاره بهای ساختمان با مشکل مواجه هستیم.

عباس باقریان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: البته با مساعدت نماینده مردم منطقه تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی و انجمن سینمای جوان ایران مبلغ ۲۵ میلیارد ریال برای ساخت دفتر سینمای جوان تربت‌حیدریه تخصیص یافته است، اما پرداخت آن منوط به فراهم کردن زمین از سوی مجموعه مدیریتی شهرستان تربت حیدریه است.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای اسلامی شهر و به خصوص کمیسیون فرهنگی، قول مساعد برای اختصاص زمینی به مساحت ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر مربع داده شده است، اما هنوز این چراغ سبز به طور کامل محقق نشده‌ است.  
باقریان تصریح کرد: با اختصاص این زمین قادر خواهیم بود علاوه بر ساخت بخش اداری و آموزشی در آن، یک گالری و سینمای اختصاصی برای کودکان دایر کنیم.

سرپرست انجمن سینمای جوان تربت‌حیدریه در ادامه با بیان اینکه اکنون انجمن دارای نزدیک به ۴۰۰ نفر عضو است، گفت: امسال دوره آموزشی تدوین به صورت مجازی و آموزش عکاسی حضوری برگزار و ۱۳ آبان امسال نیز آزمون سراسری آموزش فیلم‌سازی برگزار و برای قبول شدگان این شهرستان، دوره آموزشی برگزار خواهیم کرد.

باقریان افزود: از سال  ۱۳۸۵ که دفتر انجمن به صورت رسمی فعالیت خود را در شهرستان تربت حیدریه آغاز کرد، این انجمن به گواه انجمن سینمای جوان کشور در زمره فعالترین دفاتر کشور محسوب می‌شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تشکر از همکاری و مساعدت شورای شهر گفت: با توجه به تورم موجود، تعلل در تخصیص زمین، احداث ساختمان سینمای جوان را به مبلغ بیشتری نیازمند می سازد.  

فاطمه نخعی افزود: از مجموعه شورای اسلامی انتظار داریم نسبت به محقق ساختن لطف خود تعجیل کنند تا با مبلغ ۲۵ میلیارد ریال اختصاص یافته بتوانیم هر چه سریعتر اقدام به ساخت و ساز کنیم.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha