نمایش فصل شیدایی آغازی جهت اقدامات ماندگار برای جبهه انقلاب است

قم- ایرنا- فرمانده لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع) قم گفت: نمایش فصل شیدایی که قرار است از ۱۲ مهرماه اکران شود ، آغازی در راستای اقدامات ماندگار برای جبهه انقلاب است.

به گزارش ایرنا، سرتیپ دوم حسین تناور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: این نمایش سه‌شنبه‌ هفته جاری به مدت ۱۵ شب تا ۲۶ مهرماه از ساعت ۱۹ به مدت یک ساعت و ۳۰ دقیقه در منطقه غدیر واقع در انتهای شهرک قدس ، پشت کوه خضر قم به روی صحنه می‌رود.

وی اضافه کرد: نمایش فصل شیدایی هر شب میزبان هفت هزار نفر از شهروندان قمی خواهد بود و همشهریان می‌توانند از سایت نما تیکت اقدام به رزرو صندلی به‌صورت رایگان نمایند.

وی ادامه داد: این نمایش آغازی برای اقدامات جذبی ماندگار برای جبهه انقلاب اسلامی است که با همکاری و هماهنگی نهادهای مختلف استان برگزار می‌شود.

به گفته تناور، در پنج نقطه شهر اتوبوس‌هایی برای تردد همشهریان تا محل برگزاری نمایش درنظر گرفته شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه برگزاری نمایش فصل شیدایی، مجموعه نمایشگاهی از مسائل روز کشور و نیازها و دغدغه‌های مردم استان تهیه شده است که در  ۴۵ غرفه به معرض نمایش درخواهد آمد.

وی افزود: سبک زندگی، مشاوره با استفاده از کارشناسان مجرب و متخصص کشور، طرح آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، کاهش جمعیت، اشتغال جوانان و سقط‌جنین، غرفه‌های جذاب ویژه کودکان با محوریت دشمن‌شناسی و شهدا، بازی‌های رایانه‌ای، هوش برتر، موتورسواری و اسب‌سواری، ارائه مشاوره حقوقی، میز خدمت، ایستگاه صلواتی و ارائه گزارش گروه‌های برتر جهادی از جمله بخش‌های مختلف این نمایشگاه است.

نمایش فصل شیدایی روایتی زنده از سه فصل انبیا، صدر اسلام و تاریخ معاصر است

مدیر مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی(مهنا) نیز در این جلسه گفت: نمایش فصل شیدایی در قالب روایتی زنده سه فصل انبیا، صدر اسلام و تاریخ معاصر را مرور می‌کند و سعی داریم مخاطب را در هر کدام از صحنه‌ها قرار دهیم و درگیر نمایش نماییم.

علیرضا کوه‌فر افزود: این نمایش از تاریخ انبیا، خلقت انسان، کشتی حضرت نوح(ع)، حضرت ابراهیم(ع) و آتشی که به گلستان تبدیل می‌شود، بعثت پیامبر(ص)، غدیرخم، مباهله، واقعه آتش زدن در خانه حضرت زهرا(س) و شهادت آن حضرت، واقعه کربلا، ورود امام رضا(ع) به نیشابور، ورود حضرت معصومه(س) به قم، واقعه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم را به نمایش می‌گذارد و واقعه ظهور خاتمه کار خواهد بود.

وی بیان کرد: دکورها و اکسسوری‌های بزرگ در این نمایش به کار رفته است و با استفاده از جلوه‌های میدانی، نور و دیجیتال سعی کردیم صحنه‌ها را در ابعاد واقعی خود برای مخاطب اجرایی کنیم.

وی با اشاره به مشارکت ۱۵۰ بازیگر و هنرور در نمایش فصل شیدایی، گفت: در اجرای نمایش فصل شیدایی خودمان را موظف می‌دانیم در هر شهری ۳۰ تا ۴۰ درصد قصه بومی‌سازی شود و این مساله در شهر قم نیز به‌ویژه در روایت دفاع مقدس انجام خواهد شد.

کوه‌فر با بیان این‌که الگوسازی و قهرمان‌پروری برای قشر نوجوان از ابزارهای موفق برای انتقال پیام است، افزود: نمایش فصل شیدایی حواس پنج‌گانه مخاطب را درگیر می‌کند، جذابیت کار و اثرگذاری کار را بالا می‌رود و جریان سازی اجتماعی را به همراه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha