۸۰۰ میلیون تومان برای تجهیز کتابخانه های حوزه علمیه خراسان در نظر گرفته شده است

مشهد- ایرنا- مدیر پژوهش و توسعه علمی حوزه علمیه خراسان گفت: امسال ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تجهیز کتابخانه ۱۸۰ حوزه علمیه استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در نظر گرفته‌ایم.

هادی حصاری روز دوشنبه در آیین رونمایی از پوستر هفتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگاران افزود:

انتشارات این حوزه از سال ۹۷ تاکنون ۶۵ عنوان کتاب در ۷۴ مجلد منتشر کرده و ۶۰ عنوان کتاب دیگر نیز در دست بررسی و انتشار است.

وی ادامه داد: هفتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان از ۱۴ مهر ماه به مدت هشت روز در مدرسه علمیه آیت الله خویی مشهد برگزار می‌شود.

مدیر پژوهش و توسعه علمی حوزه علمیه خراسان گفت: ۱۴۰ ناشر در این نمایشگاه حضور خواهند داشت که علاوه بر کتب حوزوی و معارف اسلامی یک بخش آن نیز به حوزه کودک و نوجوان اختصاص داده شده است.

حصاری افزود: ۲۵ برنامه کارگاه و نشست علمی ترویجی و پژوهشی نیز برای سنین و اقشار مختلف برنامه ریزی شده است و با توجه به پیش بینی استقبال گسترده از نمایشگاه و محدودیت فضا، روزهای هفدهم و نوزدهم مهر برای راحتی بانوان، به بازدید آنها اختصاص یافته است.

حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۴۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۴۶ مدرسه علمیه تحت نظر ۲ هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است و هم اکنون بیش از ۴۰ جلسه درس خارج و ۴۰۰ جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha