۱۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۱۴
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 84903254
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مانور طرح اضطراری دوسالانه فرودگاه گیلان برگزار شد

رشت - ایرنا - مانور طرح اضطراری دوسالانه فرودگاه گیلان امروز دوشنبه با حضور ناظران شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت برگزار شد.

مدیرکل فرودگاه گیلان در این زمینه بیان کرد: اجرای تمرین کامل طرح اضطراری دوسالانه فرودگاه سردار جنگل رشت با طراحی سانحه فرضی هواپیمای باری به منظور ارزیابی و پایش سطوح فرماندهی، هماهنگی و ارتباطات انجام شد.
سید محسن میرحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای این مانور از الزامات ایکائو و سازمان هواپیمایی کشوری است و باید هر ۲ سال یک‌بار برگزار شود.
وی اظهار داشت: طرح اضطراری دوسالانه با سانحه فرضی هواپیمای باری با ۱۰سرنشین و سوخت کامل هنگام خروج از فرودگاه در انتهای باند ۲۷ به منظور ارزیابی آمادگی و هماهنگی ارگان‌های امدادی و امنیتی داخلی فرودگاه در زمان بروز حوادث و سوانح برگزار شد.
میرحسینی اضافه کرد: در این مانور عوامل ایمنی، امنیتی و امدادی حضور داشتند که هر کدام به تناسب ماموریت ابلاغ شده نسبت به اجرای مانور مشارکت کردند و ناظرانی که از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به فرودگاه سردار جنگل رشت اعزام شده بودند، نسبت به سرعت و دقت اجرای مانور ارزیابی نموده و نقاط ضعف و قوت برای رفع و تقویت به فرودگاه ابلاغ خواهد شد.
وی تصریح کرد: به منظور آمادگی نیروهای امدادی، ایمنی و امنیتی در سوانح هوایی، طرح رومیزی شش ماهه، طرح اضطراری محدود سالانه و طرح اضطراری دوسالانه با طراحی سوانح فرضی هوایی در محدوده داخل فرودگاه با محوریت این مجموعه انجام می شود و چنانچه سوانح هوایی در خارج از فرودگاه باشد اداره کل مدیریت بحران استانداری فرماندهی را بر عهده خواهد شد.
هم اکنون از فرودگاه سردار جنگل گیلان به صورت هفتگی ۷۲ سورتی پرواز با حضور ۱۰ شرکت هواپیمایی در مسیرهای تهران، مشهد، شیراز، بندرعباس، اهواز، کیش، عسلویه، باتومی و نجف برقرار است.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha