۱۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۷:۱۳
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 84903295
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس لبنان: حتی اگر مرزها نیز ترسیم شود، مبارزه با اسرائیل ادامه خواهد داشت

تهران-ایرنا- رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در سخنانی در واکنش به انتشاراخباری مبنی بر نزدیکی موعد دستیابی به توافق در پرونده ترسیم مرزهای دریایی گفت که لبنان از حق و حقوقش چشم‌پوشی نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از سایت النشره، محمد رعد رییس نمایندگان فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان اظهار کرد: این امکان وجود ندارد که از دستیابی به حق و حقوقمان غفلت و چشم پوشی کنیم.
وی افزود: ما خوب می دانیم که حتی درصورت ترسیم مرزها و دستیابی به توافق در این پرونده درگیری با اسراییل پابرجا خواهد ماند.
رعد ادامه داد: ما از دشمن برای استخراج گاز و سرمایه گذاری در آب‌های سرزمینی خود انتظار هدیه نداریم، بلکه برتری ازآن ما و فرزندان شجاع ماست و می توانیم بر روی گاز خود سرمایه گذاری کنیم.
بیش از یک دهه قبل اعلام شده بود که بخش‌های شرقی دریای مدیترانه دارای منابع گازی به نسبت بزرگی هستند. در پی این گزارش‌ها اعلام شد که از دو سال قبل رژیم اسرائیل تلاش‌های اکتشافی خود را در این منطقه آغاز کرده است.
پس از آن بود که تنش مرزی میان لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر مالکیت دو میدان گازی «قانا» و «کاریش» بالا گرفت و ایالات متحده به بهانه میانجیگری مذاکرات غیرمستقیم بین دو طرف وارد عمل شد تا بتواند موانع بر سر اکتشاف و استفاده از انرژی در شرق دریای مدیترانه را رفع کند.
از ابتدای جولای، به دنبال ورود یک کشتی استخراج و ذخیره‌سازی اجاره شده توسط کابینه رژیم اسرائیل به نزدیکی میدان گازی کاریش، میانجیگری آمریکا در پرونده ترسیم مرز دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی شدت یافت.
در این میان حزب الله لبنان به شدت با زیاده‌خواهی رژیم صهیونیستی مخالفت کرده و به شکل‌های مختلف هشدار داده است تا زمانی که مرز آبی لبنان و منطقه اقتصادی آن در دریای مدیترانه و تکلیف میدان‌های گازی به ویژه «قانا» و «کاریش» مشخص نشود، با هر اقدامی از جمله اشغال پهنه دریایی، اکتشاف و استخراج به شکل‌های مختلف مقابله می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha