بانک اطلاعات بانوان تربت حیدریه در حال تدوین است

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری تربت‌حیدریه گفت:تمامی اطلاعات بانوان این شهرستان شامل شهری یا روستایی، خانه‌دار یا شاغل بودن، میزان تحصیلات و نحوه فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، ورزشی، مذهبی و اقتصادی آنها در حال تهیه و در دست تدوین است.

سیدعلی موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آنجا که چنین کاری تاکنون انجام نشده است همکاری دستگاه‌های اجرایی برای انجام این کار ضروری است.

وی ادامه داد: هدف از این اقدام، اعمال این داده‌های اطلاعاتی در برنامه‌‍ریزی‌های شهری و روستایی است و هنوز در مراحل ابتدایی کار قرار داریم.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری تربت‌حیدریه به تشریح برخی داده‌های اطلاعاتی بانوان این خطه پرداخت و گفت: در حوزه فعالیت‌‎های مذهبی هم اکنون این شهرستان دارای چهار هیات مذهبی خاص بانوان به نام‌های حضرت زهرا(س)، ریحانه‌الرسول(ص)، کریمه اهل بیت و فاطمیون است.  

موسوی افزود: در حوزه ورزش و جوانان از مجموع ۴۷ باب باشگاه ورزشی، ۲۷ باشگاه به صورت مشترک و بقیه باشگاه‌های ورزشی اختصاصی بانوان هستند.

وی ادامه داد: پنج سازمان مردم نهاد ویژه بانوان دارای پروانه یا در دست اقدام و نیز ۳۱ نایب رییس بانوان در هیات‌های ورزشی این خطه فعالیت دارند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری تربت‌حیدریه گفت: در حوزه فرهنگی علاوه بر این‌که مسوول انجمن خوشنویسان این شهرستان یکی از بانوان است بخش اعظم اعضای سینمای جوانان و نیز عکاسان تربت‌حیدریه به تعداد ۶۵ نفر از بانوان هستند.

موسوی افزود: هر چند به نام بانوان شرکت‌ دانش‌بنیانی در تربت حیدریه به ثبت نرسیده است اما در بیشتر شرکتهای دانش‌بنیان این شهرستان، بانوان حضور چشمگیری دارند همچنین یک شرکت تعاونی خاص بانوان روستایی در این شهرستان فعال است.

وی در ادامه به حوزه ایثار و شهادت اشاره و اظهار کرد: هم اکنون چهار شهیده زن، پنج مادر دارای ۲ شهید، ۲۱۴ مادر شهید و ۲۱۰ همسر شهید در شهرستان تربت حیدریه شناسایی شده‌اند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha