۱۴ مهر ۱۴۰۱، ۹:۰۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84903826
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۵۱۱ میلیارد ریال وام فرزندآوری در خراسان‌شمالی پرداخت شد

بجنورد- ایرنا- دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۵۱۱ میلیارد ریال وام فرزندآوری در نیمه نخست سالجاری از سوی ۱۸ بانک دولتی و خصوصی به متقاضیان این استان پرداخت شد.

علی اصغر هدایتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان وام در قالب پنج هزار و ۷۷۸ فقره پرونده پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: بیشترین وام فرزندآوری از سوی بانک ملت با ۹۵۰ فقره، سپه ۹۲۶ فقره، صادرات ۸۷۵ فقره و ملی ۶۷۰ فقره پرداخت شد و کمترین پرداختی فرزندآوری نیز مربوط به بانک های ایران زمین، سامان، گردشگری، پارسیان و موسسه اعتباری ملل بوده است که کمتر از ۱۰ فقره پرداختی داشته اند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی عنوان کرد: متاسفانه بانک های خصوصی استان در ارایه تسهیلات از جمله فرزند آوری استقبال نمی کنند در حالی که این مهم برای بانک های دولتی و خصوصی تکلیف است که باید اجرایی شود.

وی اظهارداشت: بانک هایی از جمله پاسارگارد، اقتصاد نوین و سرمایه هیچگونه پرداختی در خصوص طرح فرزندآوری نداشته اند.

میزان ولادت در خراسان شمالی در پنج ماهه سال جاری ۱۴.۳ در هزار بوده که از متوسط کشوری که ۱۳.۵ در هزار می باشد بالاتر است.

رشد ۱۷.۵ درصدی منابع بانک ها

هدایتی در ادامه افزود: منابع ۱۳ بانک عضو کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان در نیمه نخست امسال ۲۰۵ هزار و ۵۵۸ میلیون ریال بوده است که ۱۷.۵ درصد نسبت به پایان سال گذشته افزایش یافت.

وی بیان کرد: مصارف بانک های استان نیز در سال جاری ۳۰۵ هزار و ۶ میلیارد ریال است که بانک های ملت، کشاورزی و مسکن بیشترین مصارف را داشته اند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی  افزود: اینک تمامی فشار پرداخت تسهیلات به بانک های دولتی وارد می شود که این امر منجر شده تا مصارف بانک ها از منابع پیشی گیرد که در نهایت از سوی بانک مرکزی جریمه می شوند.

وی یادآور شد: بانک های خصوصی در این استان تنها منابع مالی را جمع و در سایر استان ها سرمایه گذاری می کنند و در ارایه تسهیلات با سود کمتر نیز به متقاضیان همکاری نمی کنند و اینک نسبت منابع به مصارف آنان پایین و حدود ۱۰ درصد است.

براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، ۴۴ درصد جمعیت ۸۶۳ هزار نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

۱۳ بانک دولتی و غیر دولتی در خراسان شمالی عضو کمیسیون هماهنگی بانک های استان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha